31+6

Idag är det vecka 31+6, 8 veckor kvar till beräknad nedkomst, att jag längtar nu!
Så himla trött på att vara gravid, och jag blir lika deprimerad varje gång när termometern visar temperaturer runt 30 grader, känns så himla tråkigt, jag som älskar värmen annars, men nu orkar man verkligen inte med den!
 
Igår var vi på ultraljud, då vi var senast så låg moderkakan för långt ner, så de ville se att den hade flyttat uppåt, och det hade den, lite iaf, den låg fortfarande långt ner men inte så det skulle va någon fara för att kunna föda vanligt. Bebis låg på tvären fortfarande, hade förväntat mig att den skulle ha lagt sig med huvudet neråt då magen har sjunkit så himla mycket det senaste. De såg också att bebis va lite för stor för sin vecka, ca 4 hg för mycket, och pga det så måste jag göra en glukosbelastning på onsdag, det ser jag verkligen inte fram emot, känns så onödigt när alla värden legat bra både med denna bebis och de låg alltid bra med Meja också, jag tror det är mer genetiskt att jag får stora barn, Meja vägde 4250, jag själv vägde 5030 (i know, det är mycket det) mamma och pappa vägde mycket när de föddes, syrrans minsting vägde 4400 när han föddes dock två veckor över tiden.
Så det ligger nog mer i släkten än att det skulle bero på någon graviditetsdiabetes, men visst man ska väl va glad över att de kollar upp en ordentligt.
 
Det bästa med hela ultraljudet igår, är en bild som min hjärna inte kan släppa. När hon kollade bebis huvud, så va det som små taggar eller vad man ska säga, så sa hon att det var bebis hår! Så häftigt!! <3
 
Förrgår vecka 31+4
 
Annars så är det bra på denna sidan av stan, min man är superduktig och håller på att renovera våran trappa, snart är furutrappan ett minne blott :)
Snart är våra semestrar slut, eller min slutade förra veckan, men går ju på graviditetspenning nu, inte jobb på länge och det känns så bra, Micke börjar jobba på måndag och Meja börjar dagis på tisdag, det ska hon nog tycka är kul, slippa va hemma hos mamma och pappa hela tiden och få leka av sig ordentligt på dagarna, kommer nog bli rätt skönt för denna mamman med ;)
 
Idag ska visst min man bjuda mig på lunch på stan, vet inte vart eller varför, undra varför han fjäskar ;)
Älskar dig mannen min <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0