3 månader sedan

Ja snart 3 månader sedan jag skrev något sist, dags för en uppdatering?
Ja men jag gör väl ett försök.

I maj så blev pappa sjuk, började med hög feber, bakterie i blodet, och en TIA-attack..(mindre hjärnblödning).
6 veckor på sjukhuset blev resultatet, 6 mycket jobbiga veckor!
Men nu mår han bara bra, tack gode gud för det!
Jag fyllde även år denna månaden, och jag hade min första mors dag..

Min födelsedagstårta, jordgubbstårta såklart!

I juni så började jag mina 4 veckor på jobbet, men det var ju inte den stora händelsen denna månaden, utan det var ju faktiskt Mejas födelsedag!

Sång och Meja fick självklart en egen jordgubbstårta, format som ett hjärta, till mitt hjärta!


Jordgubbarna var godast!


Själva födelsedagsmorgonen, fick hon självklart paket, även fast vi firat henne 2 dagar tidigare.


Åh, det var en ratt, som blinkar och låter och grejer!

Den andra stora händelsen i Juni var mina vänners Bröllop, vigseln mellan Matilda och Tommy.
Där jag, Anna och Maria fick vara brudtärnor, dagen började vid halv nio hemma hos Matildas mamma där vi fick håret fixat av Jenny, sedan vidare för att köpa lunch och sen vidare till Mary Kay studion där vi blev sminkade, och tog på oss klänningarna. Klockan 14.30 så började vigseln i Sandseryds kyrkan, och så fint det var, bet mig i läppen för att inte börja gråta..det gick inte så bra..haha!
Efter vigseln så var det fotografering innan vi fortsatte ner till Hovslätts hembygdsgård där vi partajjade natten lång, halv tre var vi väl hemma..!


Tärnorna färdigsminkade och håret fixat..! Love u girls!


Matilda och Tommy Strömblad <3


Fotografering vid Ullstorps gölen <3


Min fina och jag <3


Även en brud behöver gå på toa..undra hur många gånger vi behövde göra det där, haha!

Tack för en helt otrolig dag och kväll/natt!
I Juli så var det jobb som dominerade början av månaden.
Det blev utflykter till Ullared, Göteborg, Hjo, Gränna och Borås djurpark!


I Gränna, väntar på pappa som köper grisar!


En nöjd glassätare i Göteborg


Hälsade på hos "Farbror Bengan"


Med pappa på Borås djurpark


Såhär trött blev man efter en heldag i djurparken!

Annars så är Meja nu då 13 månader, hon har lärt sig att ställa sig upp utan att hålla i någonting, och hon har även tagit sina första steg, 13 månader och 2 dagar gammal, lilla söta pluttan, vart har tiden tagit vägen?
Hon har även fått ytterligare tre tänder, och jag tror att ytterligare en till är på väg, om det är så så har hon totalt 13 tänder..7 uppe och 6 där nere..behöver jag nämna hur jobbigt det har varit ett par kvällar när hon har fått 3 tänder på en och samma gång, i denna värme som har varit?!

Nej, nu är jag trött så nu ska jag gå och lägga mig.
Hoppas att jag blir bättre på att uppdatera så det inte behöver bli sådana här långa inlägg igen ;)
God natt och sov gott!

Kommentarer
Postat av: Elina

Vad skoj med lite uppdatering, jag är inne och kikar med jämna mellanrum! :-)

Grattis till lilla.. eller... stora Meja i efterskott!

Jättfina bilder från bröllopet!

2012-08-03 @ 08:01:22
URL: http://housemill.wordpress.com
Postat av: Mandy & River - I väntan på liten nr2.

Åh tårtan såg inte lite god ut :P

2012-09-17 @ 18:03:39
URL: http://mandyyss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0