Vecka 27

Nu är jag i vecka 27 eller ja i vecka 26+3, helt otroligt vad tiden springer iväg!
Men det är bara bra att tiden springer iväg, för då kommer det snart va juni och jag kan få se Pyret i verkligheten, åhhh vad jag längtar! Älskade, efterlängtade Pyret!

Annars så är det bra med mig :)
Har ju jobbat hela helgen, så va rätt slut igår, somnade strax efter 23 och sov till halv elva idag, med en kissepaus vid 8..haha! Så ja, det behövdes nog!
Men det har gått bra på jobbet i helgen, även om det var rätt så stökigt..!
Nu är jag ledig tills på torsdag, så idag ska jag träffa Sara L en sväng, och imon ska jag ut till landet (Skärstad) och träffa Anna, Maria, Alma, Tilda och Tuva, om Tuva är frisk, stackaren åker på det ena och det andra hela tiden :(
Men det ska bli kul att träffa tjejerna igen, saknat dom åren som vi gled ifrån varandra..är så skönt att vi umgås och är vänner igen! Ens barndomskompisar vill man inte va utan bara sådär! <3

Hemskt va klockan ska gå sakta idag då..bara för jag vill komma iväg och träffa Sara!
Blir nog en fika, kanske på en uteservering i solen!

På tal om att jag är i vecka 27 så står det såhär på familjeliv.se:

Vecka 27: 19 mar - 25 mar 2011
Vecka 27

Kroppen: Livmodern har vuxit och dess översta del finns nu en bit ovanför naveln. För många fortsätter brösten att vara spända och lite ömma under hela graviditeten och det kan rinna lite vätska från dem. Extra fett lagras i brösten och dess körtlar växer.
Många kvinnor blir andfådda, då de fått en ökad blodmängd i kroppen.
Man kan sova lite oroligt på nätterna när man har kommit en bit in på graviditeten, ofta störs man av att man måste gå upp och kissa. Många upplever också att de drömmer mer nu, ofta om förlossningen eller om barnet. Det är troligen kroppens sätt att förbereda sig mentalt, man kanske inte drömmer mer, men eftersom man vaknar oftare så kan det vara så att man kommer ihåg drömmarna bättre.

Barnet: Musklerna på armar och ben blir starkare och ibland kan barnet få in en riktig fullträff mot revbenen eller mot urinblåsan, vilket kan göra ont.
Nu har barnet stora chanser att klara sig om det föds för tidigt, men varje vecka, och även dagar, gör stor skillnad. Barnet väger mellan 900 gram och ett kilo. Om det skulle födas kan det andas luft och tarmarna klarar av att ta emot modersmjölk.

26+3
Idag vecka 26+3, ursäkta dom snygga märkena efter leggingsen :P

Nehe, nu vet jag inte vad jag ska skriva mer, men ha det så bra mina vänner!
Pussåkram


Kommentarer
Postat av: Beatrice, mamma till Devin & liten i magen ♥

Vilken fin mage!

Japp, jag har BF den 24 juni, precis som du :)

Är idag i v. 26+3. Hihi, vilket sammanträffande!

Jag bor i Huskvarna. Vart i jkpg bor du?

Kram

2011-03-22 @ 15:12:24
URL: http://beabus87.blogg.se/
Postat av: Jennie

finfin :D

2011-03-23 @ 09:03:11
Postat av: Beatrice, mamma till Devin & liten i magen ♥

Det kommer ska du se :) Är det första barnet för dig?

Vi letar just nu efter en lägenhet inne i stan.. Helst en fyra. Vad bor ni i? Kanske kan vi överta er ;) haha. Vi bor nämligen uppe på Huskvarnaberget. Det är jättekrångligt att ta sig någonstans och det tar lång tid med alla dessa bussar :/ Usch. Vi vill bo mer centralt liksom.



Har du facebook förresten? Kram

2011-03-23 @ 09:15:38
URL: http://beabus87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0