Dag 28- Det här saknar jag

Jag saknar förr i tiden! Nu låter det som jag är 72 och inte 22 förmodligen men..haha!
Jag saknar tiden då man var liten, när man gick på typ mellanstadiet och vi hängde utanför Gräshagskiosken hela somrana och åt 5-kronors mjukglass. Hur alla var kompisar med alla och vi hittade på så mycket jämt och ständigt!
Jag saknar ibland ungdomsåren, alla galna fester och krogkvällar! Jag saknar kanske inte att festa, men jag saknar umgänget. Vi hade det så himla kul, jag saknar resorna till Uddevalla/Färgelanda, och grabbarna och tjejerna som bor där, och vetskapen om att vi aldrig kommer att träffas och umgås så igen som vi har gjort, det gör så ont, inget kommer att bli sig likt igen!
Men det är tack vare er som jag är den jag är idag, ni har alltid låtit mig vara mig själv, och gjort så jag har vågat vara den jag är, ni har lyft mig från ingenstans till en starkare människa, och jag älskar er så otroligt mycket för det! Ni gjorde så att jag fick ett bra ungdsomsliv så att säga, ni har gjort så att jag känner mig redo för livet som komma skall, med hus och barn och allt. För jag har ingenting att ångra med tiden med er, och jag saknar inte någonting som jag inte gjorde!
Så vill bara säga TACK och jag saknar er lite varje dag men med en stor glädje i hjärtat <3

-------------------------

Snart är denna veckan förbi med!
Har jobbat lite i veckan, igår så tog jag en dag off från jobbet, kände att jag verkligen inte orkade igår, ibland har man sådana dagar och speciellt nu när allting tar extra mycket på krafterna än innan.
Så jag följde med mamma å pappa och handlade lite och dom följde med hem och fikade. Mysigt!
Ska jobba hela helgen, hoppas att det kommer att gå bra! men det gör det nog..*positivt tänkande*

Om ca 2 veckor så ska jag gå ner från mina 90% till 82% då det är en ny som ska börja hos oss och hon är fast anställd i kommunen på 100% och det är ju inte jag, så hon har ju företräde och då får hon ta min schemarad och jag får ta den andra schemaraden som blir ledig, och det gör inte mig någonting, ska bara bli skönt.
För det är tungt att jobba, jag jobbar och sen sover jag och så har jag ont i ryggen, och det är inget kul att bara ha det så, så förhoppningsvis kommer jag att få lite mer till liv igen om jag jobbar lite mindre, orka lite mer helt enkelt!

Idag ska jag träffa Sandra för en fika/lunch, ska bli trevligt, var ett tag sen..som vanligt!
Haha!
Sen i eftermiddag/kväll vet jag inte vad som händer, det blir nog rätt lugnt!
Sova tidigt så man orkar med jobbhelgen..

Nehe, ska väl ta och fixa mig det sista innan det är dags att pulsa iväg till Claras!
Ha det fint mina vänner!
Pussåkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0