Dag 15- Mina drömmar

Vad drömmer jag om, just nu drömmer jag bara om sommaren, om huset och bebis!
Kan det inte bli sommar snart??
Annars drömmer jag om att allt kommer att lösa sig ekonomiskt, och att jag och Micke och bebisen kommer att ha det underbart i huset och framtiden kommer att bli underbar.
Jag drömmer om att jag ska komma på vad jag vill göra efter min mammaledighet, för just nu har jag ingen aning!
Så mest kortsiktiga drömmar här minsann!

--------------------------------------------------------

Annars är det inte så bra med mig, ha gått och blivit förkyld och hals/luftvägar är svullna, inget kul alls!
Började i lördags, och under dagen så har näsan börjat rinna mer och mer..suck!
Har ingen smak kvar, inte ens hostmedicinen som är rätt stark i smaken kändes inte det minsta..
Så tråkigt att äta då, så kunde inte njuta så mycket av min älsklings hemmagjorda pizza idag på grund av att den inte smakade nått, och i lördags när vi åt den så kunde jag inte njuta av den för det var så otroligt jobbigt att äta den..hmm..så typiskt!

I lördags så var jag i Ullared och shoppade loss, hittade typ nada till mig själv.
Men blev en jädra massa grejer till bebisen, så kul :) Kändes helt overkligt att köpa allt det, men mysigt!
Känns lite mer verkligt! Imon ska vi på ultraljud igen, så hoppas att bebisen är ordentligt kissenödig imon, och jag hoppas att den vill visa upp sig..haha jag är såå nyfiken av mig!
Nu är jag i vecka 19+2, alltså i vecka 20 =) Äntligen! Så på lördag så har vi gjort halva tiden, så hoppas resten av tiden går väldigt fort fram!

Familjeliv. se skriver detta om vecka 20: 

Vecka 20: 29 jan - 4 feb 2011

Kroppen: Det börjar synas att du är gravid även utanpå kläderna. På vissa börjar naveln sticka ut en aning.

Vissa lider av halsbränna och förstoppning, vilket är helt naturligt. Det orsakas av att musklerna runt tarmarna och magmunnen inte är lika strama som förut. Motion, rätt kost och att hoppa över kaffe och stark mat kan underlätta. Man får också lättare hål i tänderna och ibland svullet eller blödande tandkött.

På de rutinmässiga barnmorskebesöken brukar man göra en del undersökningar för att följa fosterutvecklingen och för att se eventuella avvikelser i mammans hälsa.
Vid varje besök mäter man blodtrycket, kontroller barnets hjärtljud och mäter mammans mage. Vid vissa besök kontrolleras även blodvärdet, urinprov och blodsocker hos mamman.

På vissa barnmorskemottagningar ordnas ett gruppmöte, där man får information om föräldraförsäkring, kosthållning, amning med mera. Man kan också prata om hur man kan lindra besvär från rygg och bäcken. Du kan till exempel få hyra ett stödbälte för att minska bäckenbesvär.


Fostret:
Fostret växer mycket under den här tiden och är cirka 25 centimeter långt och väger runt 250 gram.

Huden utvecklar nu ett gelélikande lager som kallas vernix, det skyddar huden från fostervattnet. Under mjölktänderna bildas de permanenta tänderna.


Nehe, inta soffan och viloläge igen tror jag allt!
Är dock sugen på glass, men orkar inte gå till affären och köpa det...tror jag..!
Någon som vill komma hit med det till mig?

Ha det fint!
Pussåkram


Kommentarer
Postat av: Maria

Första gången jag kollar in din blogg... =)



Jag har inte lite glass kvar sen min graviditet, men inga goda (tycker jag iaf). Och tyvärr kan jag inte ta mig in till stan.

Klunka i dig massa me kallt vatten, de kan va skönt! =)



Krya på dig!

Puss o kram

2011-01-31 @ 14:00:51
Postat av: malin

jag har också sug efter glass!

köpte mig en hel låda med blandade glassar :)

helt perfekt så har man lite hemma ;p

2011-02-01 @ 11:32:09
URL: http://maladiesjournal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0