Dag 18- Min favoritfödelsedag

Min favoritfödelsedag var nog när jag fyllde 21, och jag fick fira tillsammans med en massa kompisar ( vi var 17 stycken tror jag) och vi var på Piren och käkade och hade det hur trevligt som helst, och sen drog vi vidare och dansade hela natten lång, det var min favoritfödelsedag, vad mer behövs än en massa underbara vänner på sin födelsedag? Ingenting!

----------------------------------------------

Igår så jobbade jag både på dagen och natten, men det gick så bra så :)
Kunde faktiskt sova någorlunda bra inatt även om det var jättelängesen jag jobbade natt!
Idag ska vi iväg till Mickes syster Veronica med familj, ska väl äta lite antar jag, busa med barnen och titta på lite grejer som vi skulle få av dom till bebisen, naaajs :)
Allt känns fortfarande så overkligt, fast man liksom gått halvvägs nu! Jösses!

Du är på dag 142 av 280. (50,7%).
Din graviditet startade Lör 18 sep 2010.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Lör 2 okt 2010 (ägglossningen).
Du är i vecka 21.
Du har gått 20 fulla veckor och 1 full dag (v20+1).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Fre 24 jun 2011
Du har 138 dagar kvar till beräknad förlossning.


5 feb - 11 feb 2011

Vecka 21

Kroppen:
Vissa kvinnor får vattenansamlingar under den senare delen av trimestern. Det kan man avhjälpa genom att dricka mycket, på så sätt rensas kroppen från slaggprodukter. Halsbränna och sura uppstötningar är också ganska vanligt, undvik fet eller starkt kryddad mat. Mindre mål och mineralvatten kan lindra. På apoteket finns det tabletter och flytande medicin som neutraliserar magsyran.

Fostret: Nu överförs antikroppar från mammans blod till fostrets för att skydda det vid födseln. Fostret har nu alla sina kroppsdelar på plats och ligger och samlar på sig mer fett som näringsreserv. Hjärnan har i stort sett fått alla sina nervceller. Nervcellerna utvecklas framför allt under veckorna 10–20. Detta är en extra känslig tid, men efter det är risken för hjärnskada mycket liten. Barnet är fortfarande väldigt outvecklat och skulle inte kunna överleva utanför din mage.

Information taget från familjeliv.se

 19+6 så va några dagar sen ;)

Nehe, nu struntar jag i detta :)
Ha det fint!
Pussåkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0