Uppdatering

Visst hade magen vuxit de senaste tre veckorna sen förra barnmorskebesöket, med 3 cm och den följer sin kurva så perfekt så :) Pyret har även vänt sig med huvudet neråt nu, och jag har sagt att jag tror att det kommer att gå undan när den väl lägger sig med huvudet neråt, så vi får väl se vad som händer, men att Pyret stannar inne till midsommar, det tror jag nog inte..!
Och mina värden låg oxå bra, men mitt svullna ben med åderbråk är lite bekymmersamt, men inget dom ville göra nått åt nu eftersom jag inte har så ont och sådär, men dom vill hålla lite extra koll på blodtrycket och om jag börjar få huvudvärk eller om fötterna svullnar ännu mer eller ändrar färg så ska jag genast höra av mig, för då kan det va en propp, och det vill man ju inte precis dra på sig nu! Men ska nog gå bra hoppas jag!
Nästa vecka ska vi på vår första föräldraträff, kan ju bli spännande och hoppas att det är något givande iaf!

Annars är det bra här, förutom ett förvirrat senilt tillstånd men, haha! Pyret har verkligen tagit all min lilla hjärnkapacitet som jag hade ;)
Jobbade ju 15.30 (tisdag) till 12.00 igår..men eftersom vi hade heldags möte så fick jag följa med och äta på åtta glas innan jag gick hem, gott när kommunen bjuder ;) Och sen fortsatte dom andra till klockan 15, men jag fick ju då inte vara med pga lagarna som finns med dygnsvila och grejer!
Min chef ska även fylla i ett papper åt mig, som jag hade missat att skicka med till ansökan om havandeskapspenning, så hoppas att hon gör det snabbt så jag kan skicka iväg det och få reda på det snart om jag får det beviljat eller inte, får jag det beviljat så jobbar jag bara i 2 veckor till, och det skulle vara så skönt!
För det är tungt nu, kände det igår när jag skulle göra ett lyft att det typ hugger till i magen med en gång, och det är nog inte så bra!
Men med min vanliga tur så får jag väl det inte beviljat..vågar inte hoppas på för mycket!

Igår eftermiddag så åkte jag till syster och co, Linus hade bakat kladdkaka som serverades med grädde och hallon, och det var såå otroligt gott, en sådan där perfekt kladdig kladdkaka!
Idag så är det jobb igen, 15-21. Vad jag ska göra fram tills dess har jag ingen aning om..!

Idag är det bara 57 dagar kvar till BF <3
Längtar efter mitt lilla Pyret så mycket nu!

Ha det fint!
Pussåkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0