Jobbhelg

Idag har jag jobbat, hela långa dagen..eller nee inte hela!
Bara 8-16.15 så vart jäkligt skönt, skulle slutat kvart över fem, men så tar man ingen rast utan går tidigare istället, perfekt!
Imon ska jag jobba 9-20, skulle egentligen börjat åtta, men jag fick sovmorgon, skööönt!
Idag har jag sondmatat för första gången, två gånger tom, och det gick hur bra som helst..det ska ta ungefär 20 minuter att ge maten, och jag tänkte att det kommer juh aldrig gå, men jag tror det gick på typ 25 minuter första gången och 20 minuter andra, så jag kom in i ett bra flyt med en gång kan jag juh säga:)
Sen har jag lagat mat, lax och potatismos, blev redigt gott, men kunde vart lite mer krydda på ändå, ja som tyckte jag kryddade:P
Sedan efter det så bakade jag tillsammans med en brukare och plockade undan disken och satte på maskinen och satte på kaffe, den andra personalen fattade inte hur jag hade hunnit allt det på 1 timme och 15 minuter, haha! Lite bra av mig, lite status där;)
Så har vart en bra dag på jobbet, gick fort!
Hoppas det går fort imon med, har juh långa passet imon som sagt...:/
Sen är ja ledig en dag, sen ska jag jobba elva dar på raken, illa! men pengar pengar pengar!!

Nu ikväll har jag inte gjort så mycket, hjälpte till lite med kvällsmaten, har käkat och kollat på tv..sitter nu här och dricker upp min cider, Peach Melba, rekomenderas starkt! och äter lite godis;)
Ska väl försöka komma i säng någorlunda bra tid idag, fast jag fick en timmes sovmorgon:) Underbart!

Annars är det rätt okej, mina jobbarkompisar är verkligen suveräna, de bryr sig verkligen om mig, så söta!
Och jag har fått beröm idag och det känns så bra när man får det=)
Man blir så glad, så de kan man leva på ett tag, hoppas ja får mer imon:P haha, jag är i behov av beröm, för då vet jag att jag är uppskattad och då vet man att man behövs och då orkar man jobba, allt blir så mycket roligare då, men jag har juh ett underbart jobb, alltså brukarna är juh så jäkla sköna, så glada hela tiden, nästan:P och så kramgoa haha, så roligt=)

Nehe, det var väl det jag hade att skriva för idag..
Ska väl lägga mig och skriva i mitt block min "dagbok", där jag skriver lite mer privata saker å sådär, eller ja skriver egentligen om allt möjligt där, älskar att skriva, det borde alla göra minst en gång om dagen!
Man mår bra av det, iaf jag! ;)

Pussåkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0