Turkiet, 20 år, kalas

Turkiet var helt enkelt helt otroligt underbart! Sol, bad, god mat, shopping, glass, massa skratt, hemlängtan (saknade Tuffs och Daniel), förseningar med flyget både dit och hem, lång transfer, fint hotell, rolig och trevlig personal på hotellet, massa jobbiga turkar på bazareen och i affärerna! Orka hålla på som de gör!
Ja det har helt enkelt vart underbart!

torsdagen den 22 maj började jag med att åka till Eurostop och möta upp mamma som blev fin i håret, sedan åkte vi till A6 för att jag skulle bjuda mamma på en morsdag-frukost på cafét mitt i smeten.
Sedan en sväng till H&M för att köpa mascara och läppsyl:P
Sedan bar det av till Branten för att möta upp de andra och sedan till landvetter och sedan till Turkiet!

Veckan gick med rasande fart, fattar knappt vart tiden tog vägen, nått man har gått å väntat på så länge är över på ett kick licksom.

Torsdagen den 29 maj, min 20-årsdag! även dagen då vi skulle åka hem:( Var nästan 40 grader när vi kom till flygplatsen klockan 10.30 turkisk tid, de ligger en timme före oss här i Sverige, så det var vaaarmt!
Men dagen spenderades genom att ta sig hem till Sverige igen, inte så kul, eller jag hade grymt kul på flygplanet, satt och skrattade åt absolut ingenting typ så tårarna rann som bara den, jag var nog grymt trött:P haha.
Anlände till Sverige kl 17 typ när vi skulle vart i Sverige 15.30:/
Var i Jönköping och hos mamma å pappa vid 19 tiden, stannade där till nästan halv nio, då åkte jag ut till Vallsjö eftersom det tidigare under dagen hade anlänt tio valpar! Ritza (jakthund) hade fått sina sötingar, 13 stycken, 1 dödfödd och 2 dog senare, men 10 lever fortfarande, och de va så otroligt söta, jag bara satt där bredvid på golvet och bara tittade på dom, fick inte ur mig ett ord typ för de finns inga ord som kan beskriva hur otroligt söta de är!
Och rätt dag valde de att födas på oxå, nämligen min födelsedag;) hihi!
Träffade även Daniel och Mikael och de andra som bor där ute, underbart att få träffa min älskling igen!

Fredag: Vi åkte runt och fixade med lite grejer i Sävsjö, käkade pizza på Milano till frukost, okej klockan va sådär halv tolv på förmiddan, men ändå:P Köpte transportbur till kissemiss och lite sånt, sedan åkte vi ut till Vallsjö igen där det blev fotografering på de små liven=) Och på Ritza och Giza med såklart!
På eftermiddan så packade jag, daniel och tuffs in oss i bilen och åkte till Jönköping.

Lördag: Började dagen med att åka upp till a6 för att handla grejer till tårta och försöka hitta några kläder som jag kunde ha på mig på kvällen, men hittade inget och var sur för hade hittat en klänning som ja verkligen ville ha, men den var självklart för liten:(
Sedan hem och hjälpa till med fixandet av mat och göra tre stycken tårtor och fixa till sig själv lite;)
Klockan 14.00 så började kalaset och det var massa folk där=) Så underbart skojj=)
Träffade Mia och hennes familj, inte träffat de på evigheter, och Mias mamma Gunilla började gråta det första hon gjorde typ för hon tyckte vi hade blivit så stora och allt såntdär, och då började självklart jag oxå lipa:P haha, så jäkla blödig är man! Hatar att se folk gråta, speciellt när de blir sådär blödiga och nostalgiska och sådär..
Fien, Peter, Robert och Sara Ludvigsson var oxå där, mycket skojj att ni kunde komma! Även kusiner, mormor, mormors syster, daniel, daniels pappa och Karin, min syster, systerson och systersons pappa, aa vi var helt enkelt en hel del folk:P
På kvällen så blev det förfest hos emelie viktorsson, jag var inte alls sugen på att festa men gjorde det ändå, vid 22,30 nångång gick vi vidare till evergreen för en pizza och sen vidare in mot stan, och väl inne i stan så träffade jag mina goingar! Fien, Peter, Robert, Dieter, Bag, Sara och Jennie, så underbart skojj, men träffade tyvärr dom inte så länge, men va kul att se dom iaf! Träffade även Fredrig, Bergdahl och hans tjej Emelie tror jag hon heter, så gick och strosade lite med dom. Kvällen slutade redan klockan 1 då jag och Daniel åkte hem och sov, inte för att vi var fulla men vi va grymt trötta efter att vi hade vart igång hela dagen. Kvällen blev långt ifrån som jag hade tänkt mig, tyvärr, så otroligt surt! hade verkligen tänkt att alla skulle träffas och förfesta och gå ut på krogen å så tillsammans, men som vanligt så blev det inte så...:(

Söndag: Var uppe på coop en sväng, vet inte riktigt varför vi egentligen åkte upp dit:/ eller joo vi skulle köpa kattsand, sen köpte vi en soda streamer och ett kort och lite skraplotter till mamma å pappa som tack för att de hjälpte oss med tuffs när vi var ute å så=)
På eftermiddagen åkte vi upp till syrran där vi tog en fika, och sedan var det dags att åka hem, vi alla tre hade  grym hemlängtan. Men jag å Daniel va inte hemma så länge, utan vi följde med Mikael ut på vallsjön och åkte båt och fiskade, en aborre blev det som vi stekte på kvällen, mycket gott! Snacka om färsk fisk;)

Idag: Idag är jag tillbaka på jobbet igen, fast inte nu då eftersom jag jobbar delade turer:P
Så är hemma idag och bara tar det lugnt, det är riktigt skönt faktiskt! Har inte vart hemma så mycket den senaste tiden jöh:P
Så nu sitter jag och laddar upp bilder på bilddagboken, kolla gärna där, heter kakankaka där med!

Ha de så fint alla där ute!
Pussåkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0