Sista september

Kom ihåg det som igår när vi gick in i septembermånad, månaden då vårt andra barn skulle komma till oss, varje dag ha jag gått och väntat på något tecken om att det ska sätta igång, väntat på att få träffa vår lilla skatt..
Och nu är det sista september, och fortfarande ingen bebis i sikte, händer det inte mirakel så lär det inte bli någon septemberbebis, utan en oktoberbebis, besviken är ordet! Varför kan den inte förstå att jag längtar, att vi längtar efter den nu och bara vill ha den i våra famnar och mysa och veta vem det är som gömt sig där inne i 9 månader, vems fötter det är som sparkar på mina revben, vems rumpa det är som gör en stor kula på magen, vem det är som älskar att slå emot min kisseblåsa...men den som väntar på nått gott...!
 
Idag ska jag till barnmorskan igen, för att kolla blodtryck och grejer, va ju bättre i fredags, så få hoppas att det håller sig så idag med!
 
Meja, leker för fullt här bredvid, bjudit mig på kaffe och bullar i plastklossar, det är det bästa :) Man blir inte mätt eller tjock av dom bullarna heller så det är perfekt :)
 
Igår blev det en sväng till Ikea där vi mötte upp Sara, Joakim och Max för lunch, sen gick vi och kikade lite innan vi åkte hem till dom för en fika, kanelbullar från Ikea..sen på kvällen tittade vi på en konstig svensk film, "Inga fler mord", men nee den va inget att ha!
 
Funderar på om man kanske skulle ta och baka lite, måste göra nått i väntan på att åka till bm, ska inte vara där förrens klockan 14, seg tid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0