Tiden springer iväg!

Det kan man verkligen säga att den gör!
Meja har redan blivit 1 månad och 2 dagar, lilla pluttan!
Idag var vi på BVC och hon väger numera 5460 gram och är 57 cm lång, huvudomfång på 38 cm.
Hon följer sin kurva, som har börjat plana ut lite, i början så gick den ju spikrakt uppåt typ, haha.
Allt är så bra med familjen så, trivs riktigt bra i mammarollen måste jag säga!
Och lilltjejen har redan vart på sin första dagsresa som gick till Göteborg tillsammans med mig, Micke och mamma och pappa, det var mycket trevligt med shopping och ett besök hos farbror Bengan!
Hon har även hunnit med sin första grillkväll, och vi har därmed haft vår första familjemiddag, den hölls ute hos Matilda och Tommy, och det var mycket trevligt, med riktigt god mat och efterrätt.

Här i huset går det framåt med renovering, tapeter och målat väggar är fixat inne hos Meja, älsklingen håller just nu på och lägger golvet där inne, han är så duktig så som kämpar och sliter <3
Vi har även köpt tapeter och färg till vårt sovrum som får bli nästa projekt, lite garderober ska köpas med både till vårt rum och till Mejas rum, allt kommer bli så fint när det är färdigt, vilket jag längtar efter nu!

Imon fyller min mormor år, så vi ska åka till henne en sväng, blir nog kanske ett besök på barnbutiken Gustav & Lillan med när vi ändå är i Habo! Var där när jag fortfarande var gravid, och de hade så mycket fint, men ville inte köpa nått då, dels för att jag hade köpt så mycket grejer och dels för att jag ville vänta och se vad det var som döljde sig där inne i magen! =)

Annars är det lugnt framöver tror jag minsann, Micke har bara en vecka kvar på semestern efter denna, känns väldigt konstigt! Vill inte att den ska ta slut, det betyder ju att jag och Meja och Rocky måste klara oss själva, det kommer bli en stor omställning, men det ska väl gå det med hoppas jag ;)
Så om ni vill hitta på nått med mig så får ni gärna höra av er!
Men innan semestern är slut för hans del, så måste vi hinna med en sväng till Hjo oxå, dit måste jag åka varje sommar även om det inte finns så mycket där att göra, gå på hem och hobby och äta mat eller äta glass ungefär, hihi!

Nehe, det få va allt för idag, dags att börja planera lite kvällsmat tror jag allt!
Ha det fint!
Pussåkram

Kommentarer
Postat av: Ida

sv: tyvärr inte. det är en blyg liten rackare jag har därinne ^^ hoppas på att något händer i helgen nu..



härligt att höra att allt funkar bra! kan tänka mig att veckorna flyger förbi när man har det lilla knytet på utsidan :) jag längtar!!

kram

2011-07-29 @ 11:16:39
URL: http://kevlarsoul.gone.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0