På order av Jenny

Jenny ville att jag skulle lägga upp två dikter jag skrivit för längesen..så här kommer dom:

Vem har sagt att det ska vara lätt att vara student?
Vem har sagt att allt går som på räls?
Vem har sagt att allt ska lösa sig om man inte kämpar för att komma dit man vill?
Vem har sagt att din dröm ska bli drömd om du inte drömmer om den?
Och vem har sagt att din dröm ska bli verklig om du inte förverkligar den?

Ingen har sagt att det är lätt att vara student och att allt går på räls
Ingen har sagt att någon ska kämpa för dig,
Du måste göra det själv
Ingen har sagt att din dröm blir sann om Du inte drömmer den och gör den verklig

Så ta dig i kragen och gå dit Du vill
Det är ett vägskäl i ditt liv
Jag kan följa dig på vägen och försöka stötta dig när det känns svårt
Men det är bara Du som kan kämpa
Det är bara Du som känner till din dröm
Och det är bara Du som kan förverkliga den



Som ett annorlunda mirakel kom du till världen
Du, med din lilla kropp och dina små händer och fötter som ska hjälpa dig på färden

Så liten du är nu
Men snart ska du gro som en blomma och växa och bli stor för att så småningom slå ut

Du, med dina vackra små ögon ska få upptäcka världen
Och få se livets lyckliga och sorgliga stunder

På de fötter som ska ta dig genom livet ska du
få uppleva världens grymhet men också den glädje den kan skänka
Ta vara på dagarna som kommer och bevara dom i ditt hjärta

Du, med ditt hjärta av guld

Snart kommer dagen då du börjar skolan
Och tonårens tuffa tid är nära med flickor och kärlek och brustna hjärtan och allt det kan innebära
Det är en tid som kan kännas svår men som du kommer se tillbaka på med ett leende på din lilla söta mun

Du, med munnen med det fina leendet och härliga skrattet

Men än är du liten
Men gud så mycket glädje du redan har skänkt och jag hoppas att det blir mer mitt lilla hjärtegull

Jag älskar dig nu och jag älskar dig sen
Och hoppas att du förevigt kommer bli min vän

 

Den första skrev jag till en uppsats i Svenska Nationella B, och den andra skrev jag till Linus som doppresent, och han är fortfarande min älskling, den bästa av dom alla. Ingen kommer någonsin få så mycket kärlek eller kunna ersätta hans plats!
Klart att mina egna barn om jag får några kommer få lika mycket kärlek, men det kommer att vara en annan kärlek.
Tänk att Linus fyller 5 nästa gång, shiet det är juh helt sjukt, sakna min plutt fast jag träffade honom i måndags!

Pussåkram

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh, vännen! Tack för att du lade upp dem:) Mycket fina dikter.

2009-09-24 @ 21:50:13
Postat av: Anonym

Du är så duktig på att skriva!



Sen krya på dig!

2009-09-24 @ 22:50:30
URL: http://fiien.blogg.se/
Postat av: Kaka

Tack tjejer! de värmer=)

2009-09-25 @ 10:47:23
URL: http://kakankaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0