2 veckor

Idag är våran lille Kasper redan två veckor, jösses så tiden går!
Han är en snäll liten pojk, sover mest, och äter såklart, så fin är han, så glad över att jag fått två så fina barn, en prinsessa och en prins! <3
 
Kanske ska berätta lite hur det gick till dagen då allt började, söndagen den 6 oktober, det var som vilken dag som helst, jag och Meja var och handlade på dagen, annars tog vi det mest lugnt, på kvällen hade vi ätit stuvade makaroner och stekt falukorv, och när jag ställde mig upp för att plocka undan disken så känner jag hur det börjar rinna, och tänkte "oh herregud, nu gick vattnet", då var klockan ca 19, så helt plötsligt blev det fart på oss, ringde förlossningen, väskor packades, mamma och pappa ringdes och vi åkte till dom och lämnade Meja och Rocky, vidare mot förlossningen för ctg och undersökning om vattnet gått, vilket det inte hade, utan det var enligt dom bara slemproppen..(i väldigt stora och vattniga mängder, med lite blod i), vi blev då hemskickade med orden, "äsch du har en vecka på dig och sen blir du ju igångsatt om det inte händer något", behöver jag säga hur ledsen och besviken jag var just då!? Tårarna forsade och forsade hela tiden, så va bara att åka och hämta hem prinsessan och Rocky igen, jag gick direkt och la mig för att sova för jag ville bara att dagen skulle ta slut, och då va klockan ca 22, och då fick jag helt plötsligt skitont, tog Alvedon och la värmekudden på magen, men det hjälpte inte det minsta, och började kolla klockan, värkar med ca 5-7 minuters mellanrum, ibland tätare tom!
Micke hade vart uppe och kollat till mig precis när jag la mig och då sa jag att de va lugnt, sen kom han väl upp 20 minuter senare och då hade jag så jäkla ont och sa att det är dags att ringa mamma och pappa och be dom komma hem till oss.
 
00,22 blev vi inskrivna på förlossningen, hade då täta värkar, typ konstanta värkar, och var öppen 4 cm, efter en CTG-kurva så fick vi komma in på förlossningsrum och lustgasen fick bli min vän, fast jag inte ens tycker om den egentligen, bad om eda med en gång men den hann aldrig att läggas för det, klockan 03.45 så var det dags att börja krysta, och 04.03 så kom världens finaste pojk ut, 5230 gram och 56 cm lång!
 
Så ca 6 timmar från första värk, och 3 timmar och 40 minuter efter vi kom in på förlossningen så var Kasper ute, gick något snabbare än vad det gjorde med Meja då det tog 24,5 timme från vattnet gick och ca 17 timmar från första värk!
Det var intensivt, men ändå så har jag en bättre upplevelse av förlossningen denna gången, jag får inte samma panik när jag tänker tillbaka på den som jag gjorde efter förlossningen med Meja, så skönt!
 
Vadslagningen får denna gången vinnas av Maria Lindén, som hade rätt på kön och va närmast på vikt och längd, alla var väldigt långt ifrån på rätt datum, bf+10 kom han på!
 
Nehe, då få va allt för idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0