2011

2011. Årets lista...Min lista.
Årets nyårslöften:

Inget nyårslöfte, precis som vanligt då jag aldrig kan hålla dom!

Årets aldrig gjort förut:
Måste ju bli att jag födde barn, fy tusan vilken upplevelse!


Vem dog 2011?
Vår allas Stefan Liv, och min älskade systers sambos mamma, det var mörkt mörkt mörkt ett par veckor i september!

Årets Hälsa:
Jag va inte lika sjuk/förkyld som jag brukar, härligt! men hade andra krämpor som lite ryggont och sen ska vi ju inte tala om hur mycket vätska jag samlade på mig på slutet av graviditeten, och halsbrännan, den va inte heller nått roligt!

Vilka länder jag besökte år 2011:

Vi höll oss inom Sveriges gränser, gjorde lite utflykter till Göteborg och sådär, men de va skönt det med!

Årets Lärdom:

Att man har mer skit än vad man har någon aning om, det märks när man flyttar. Även att man kan överlever en sådan smärta som man tror att man ska dö av, när man föder barn till exempel.
Och att man ska ta vara på det man har, snart kan det vara borta!

Årets Framgång:
Att jag har blivit mamma och att jag faktiskt klarar att vara mamma, trots att jag var livrädd innan att jag aldrig skulle klarar mammarollen, att jag inte skulle veta hur jag skulle göra, hur jag skulle trösta mitt barn och så vidare och så vidare, men det har ju faktiskt gått hur bra som helst! Jag tror på mig själv!

Årets Skada:
Ingen skada, tack gode gud för det!

Årets Inköp:
Få man räkna med huset? Isf gör jag det, måste ha vart det bästa att få köpa hus, att flytta till vårt eget ställe!

Årets matupplevelse:
Hmm, den va svår den..jag tror jag passar på den!

Årets film:
Hur många lingon finns det i världen är en underbar film, även "pappa på burk" var väldigt rolig!

Årets Slöseri:
Pengar på allt godis, haha!

Årets Glädje:
Att få bli mamma, SÅKLART!! Och även att få bli med hus :)

Årets Jul firades med?
Med Mickes familj på julafton i Mullsjö, och här hemma med min familj på juldagen :)

Årets Tv-program:
Grey´s anatomy, som alltid! Men sen finns de ju alltid bonde söker fru och ensam mamma söker, hihi!

Årets Önskan:
För 2011, Att förlossningen skulle gå bra, att husköpet skulle gå bra, att vi skulle få vara friska och lyckliga!

Årets höjdpunkt:

Återigen, att få vår lilla underbara prinsessa, Meja!

Årets sämsta:
Att jag fick sparken för att jag var gravid (som tur var så fick jag ett annat bättre jobb bara några dagar senare)

Årets Må bra:
Varje dag som gravid, det var underbart, önskar att jag kunde få vara gravid, alltid! 

Årets sedda Kändis:
Hmm, jag tror faktiskt inte jag såg någon kändis..

Årets Saknad:
Mina vänner, tyvärr så kändes det som det var flera som försvann när man blev gravid..

Årets människa/or:
Min sambo och min familj, skulle aldrig klarat året utan er. Mina underbara vänner, som faktiskt stannade kvar hos mig trots graviditeten!

Årets Blogg:
Jag följer många bloggar, bland annat: donnasdagar.blogg.se, tuva2010.blogspot.com (föredetta matylda.blogg.se), housemill.wordpress.com och annaskrukmakeri.blogg.se

Årets krångel:
Känns inte som det var så mycket krångel, förutom försäkringskassan som är en djungel, haha!

Årets inte gjort:
Haha ja det var en himla bra fråga, gå ner i vikt kanske? som jag säger varje måndag att jag ska göra, ungefär..:P

Årets motion:
Blev dåligt med motion som vanligt, men lite härliga barnvagns/hundpromenade blev det iaf :)

Årets flopp:
Hmm..pass!

Året om din blogg:
Det blev mest skrivet om min graviditet, och sen första tiden som mamma, är dålig på att uppdatera!

Förväntningar på 2012:
Att vi i lilla familjen ska fortsätta att vara friska och lyckliga, att jag ska få se min dotters alla små utvecklingar, ska bli så kul att få följa allting som har med henne att göra!
Att min syster och Joakim snart får sin bebis och att h*n får vara frisk och allt sånt.
Att jag ska få ett stabilt jobb, så jag kan få göra roliga saker så som tatuera mig, köpa fina grejer till Meja, hitta på någon rolig aktivitet i sommar utan att känna ångest för man inte har några pengar.
Och att alla mina nära och kära ska få må bra och få det liv dom vill ha.
Att min pappa ska få ett jobb efter några års arbetslöshet..
Ja 2012 ska bli ett bra år, det har jag bestämt!


Det var det de, kanske inte fick ut så mycket av det, då det mesta 2011 handlade om graviditet och förlossning och Meja såklart, och så kommer det att fortsätta!
För just nu har jag världens finaste prinsessa liggandes bredvid mig som ger mig världens största leende så fort man kollar på henne :)

Ha det fint
Pussåkram

Kommentarer
Postat av: Anita

Hejsan!

Vad kul att läsa din lista. Mycket klokt skrivet av dej. Avskedad för att du var gravid? Var? Verkar inte klokt.

Kramis

2012-01-04 @ 15:10:22
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: Gittan

Jag blev först lite full i skratt när jag läste att du blev av med jobbet för du va gravid. Det första jag tänkte va, hon va väll inte gravid redan då när jag "fick" hennes tjänst. Sen kom jag på att det va hos den brukaren som inte klarade av att du skulle sluta så snart.

Men håller med på många punkter att få barn va det bästa med hela 2012 trots 40 timmar innan hon ville titta ut, men värt allt.

2012-01-10 @ 20:06:36
URL: http://skruttanojag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0