Nojjigast i stan

Det var jag igår minsann! Har haft en del sammndragningar dom senaste dagarna och sådär, så igår fick jag en tid hos barnmorskan för en koll, och som tur va så var det bara falskt alarm, helt ofarliga sammandragningar, men att det kanske är en bra idé om jag trappar ner på tempot lite så det inte blir riktiga sammandragningar/förvärkar!
Men skönt att allt är bra med Pyret där inne i magen, fick lyssna på hjärtljuden och dom låg på 149 igår, och den är fixerad med huvudet neråt, så nu kommer jag vara glad för varje dag som går som inte förlossningen startar kan jag ju säga. Vill inte föda än, kan iaf ligga kvar i magen en månad till för då är den så gott som färdiggräddad, alltså efter 37 fulla veckor, kommer väl ut lagom när mamma, pappa och fien åker utomlands där i början av juni :P *fniss*
Nee, men BM sa det att om vattnet skulle gå nu, så är det ingen större fara eftersom bebis ligger med huvudet neråt så kommer det inte bli några komplikationer att typ navelsträngen skulle åka ut eller att det blir kejsarsnitt för att den inte ligger rätt, och det är ju skönt att veta. och sen klarar ju sig bebisar oftast när dom föds nu, är ju i vecka 32+5 idag ändå!
Så är det!

Om en stund så kommer pappa och hämtar mig, då blir det en liten sväng till tippen och sen hem till honom för att äta våfflor :) mums!
Blev så sugen på det igår, men så har vi packat ner vårt våffeljärn i en kartong som ligger under massa andra kartonger ungefär..så kändes inte så lockande att riva fram det, då är det bättre att äta det hos pappa idag, så får jag lite sällskap med eftersom min älskade jobbar till 18 ikväll :(

Imon blir det att skriva på alla papper för husköpet och lägga upp lånet och sådär, spännande!
Hoppas att inte banken ändrar sig nu bara, haha!
Och sen så börjar vi väl förmodligen att flytta lite kartonger imon, och sen på lördag har vi hyrt en lastbil så då blir det att köra alla stora grejer och de sista kartongerna med! Och så ska vi väl försöka att hinna att packa lite till idag och imon...
usch, känner att det är lite mycket nu rent psykiskt, inte konstigt kanske att man får sammandragningar och grejer!
Vill bara att allt ska vara färdigt nu så man kan andas ut, och hålla tummarna för att man får havandeskap beviljat, annars går jag hem ändå..men skulle ju va skönt om man fick betalt för den tiden man gick hemma, annars så får man väl ta föräldrapenning och det är ju inte så kul att börja nalla av dom dagarna..denna jäkla försäkringskassa!

Den 16 maj ska jag på aurorasamtal, och lägga upp en plan för förlossningen, tror det kan behövas.
Kanske jag blir lite lugnare eftersom jag verkligen inte ser fram emot att föda då jag är något rädd!
Så hoppas att det hjälper mig något iaf!

Nehe, det var väl allt för idag!
Ha det fint!
Pussåkram

Kommentarer
Postat av: Beatrice, mamma till Devin och liten i magen ♥

Min bebis låg också med huvudet neråt, men jag fick aldrig veta om h*n är fixerad eller inte.

Flöde innebär att dem mäter flödet i navelsträngens artär vilket ger en uppfattning om hur bra moderkakan fungerar och hur bebisen mår. Dem mäter även vattenmängden och bebisens storlek..

2011-05-05 @ 18:51:02
URL: http://beabus87.blogg.se/
Postat av: Jennie

Det kommer gå bra, hoppas bebisen stannar några veckor till!

2011-05-06 @ 00:12:20
URL: http://porkiee.blogg.se/
Postat av: Martina

Rädd?!! Lugna dig... Föda barn är det bästa jag gjort och jag bara längtar tills jag får göra det igen :D

2011-05-06 @ 11:13:38
URL: http://minbebis.com/blogg/mammamartina

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0