Graviditetskontroll

Igår var jag på en kontroll igen (3 veckor sen sist visserligen), denna gången tog dom bara blodtrycket på mig, och det låg bra, 120/62 (brukar ligga på 120/70-75 så var något lägre undertryck men inget att oroa sig för).
Sen mätte de Sf-måttet, alltså hur stor magen/bebis/moderkaka är och på de här tre veckorna så hade det ökat med 4 cm :O Från 32 till 36, så bebis följer inte alls sin kurva just nu utan har gjort en rejäl växtspurt, men hon sa oxå att det kan bero på att jag har mycket vätska i kroppen som gör att måttet blir högre och att bebis inte alls är så stor egentligen. Men med mina gener så lär det bli en stor krabat ;)
Hjärtljuden låg på 146 slag/minut, är så mysigt att höra hjärtljuden, man blir så lugn av det, finns nog inget finare ljud!
Så allt som allt så såg allt bra ut, och om 2 veckor är nästa kontroll, och blir det en sådan avvikelse igen på sf-måttet så blir det extra undersökning med ultraljud och grejer för att se om det är bebis eller om det är för att jag har mycket vätska eller fostervatten i kroppen..

I måndags var jag hos en Aurora för att samtala kring förlossningen då jag är lite rädd inför den, men nu känns det faktiskt bättre, hon var mycker bra hon som jag pratade med! :) Så ni som är förlossningsrädda, gå och träffa en aurora :)

Idag har jag suttit och kollat igenom alla bebiskläder som vi har köpt, och packat upp det från sina förpackningar och tagit bort prislappar, så nu ska det bara tvättas med, men det får jag göra en annan dag så jag har nått att göra på mina dagar som jag går här hemma innan bebis kommer. Men gud så smått alla kläder är och så söta, och jag längtar så mycket..men vem vet, bebis kanske inte ens kan ha dom kläderna om det blir en stor bebis, hihi!
Sen ska jag bara göra likadant med alla lakan och täcken och grejer oxå :)

Igår så var jag i Habo en sväng, bilen var på verkstad nämligen..så var syster och Linus med oxå, så hittade vi en barnklädesaffär: "Gustav och Lillan" och det var så fina grejer där. Så gör ett besök där om ni har vägarna förbi!
Hittade massa söta spöket Laban kläder, men köpte inget, och jag ångrar mig så! Men affären kommer nog att finnas kvar länge till hoppas jag, och sen går det ju alltid att beställa på nätet i värsta fall ;)

Nehe, nu kom min älskade man hem <3

Ha det fint alla!
Pussåkram

Kommentarer
Postat av: ida

jag träffade en aurora o hon gjorde min förlossning till allt ja ville o lovade snitt om jag inte klarade det, tack o lov säger jag för henne!

2011-05-21 @ 22:29:16
Postat av: Maria

Hej söt! Skönt att höra att Aurora-samtalet hjälpte dig. Du kommer fixa det och det kommer gå bra!! Tänk, snart är lilla pyret här. Puss

2011-05-23 @ 12:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0