En liten lista

För att uppdatera bloggen med någonting så får det bli med en lista idag:

Besvär jag haft under graviditeten så här långt:

Halsbränna: Ja, i stort sett varje kväll och natt
Ryggbesvär: från kanske vecka 15 eller nått liknande!
Bäckenbesvär: nej inte än iaf!
Muskel och Vadkramp: Oja, det har man vaknat av många gånger på nätterna, och även fått när man har rört på sig, och det är så otrevligt så det finns inte!
Åderbrock: japp, så snyggt..not!
Hemorrojder: haha nepp!
Hård mage/förstoppning: ibland och ibland tvärtom, intressant va?
Gasig mage: hahaha..
Nästäppa: ja till och från, var nog mer i början.
Urinvägsinfektion: Nej
Känsligt tandkött: i början men inte nu längre :)
Bättre hy och hår: håret har iaf vart mycket bättre, hyn har inte vart någon större skillnad tror jag!
Illamående: Nepp, eller bara när jag har rejäl halsbränna så kan jag må illa!
Ömma bröst: Till och från
Viktökning: 14-15 kg..suck..
Trötthet: trött precis hela tiden!
Upp och ner i humöret: oja, det kan man verkligen säga!
Strimmor på magen: nepp!
Putande navel: ja lite grann!
Svullnader: skojjar du eller? Överjäst bulldeg..!
Yrsel: händer titt som tätt ja!
Förhöjd kroppstemperatur/svettningar: som bara den, innan frös jag jämt, nu svettas jag jämt typ! eller inte svettas men är otroligt varm av mig!
Blodbrist/järnbrist: Nej, men så äter jag järntabletter med
Sammandragningar: olika från dag till dag
Sömnproblem: Mer vaken än jag sover..
Blödningar: första 3 månaderna hade jag en miniblödning då jag förmodligen skulle haft min mens..
Trängningar att kissa: Nej.
Nytt konstigt matbehov: inget konstigt matbehov tror jag inte..men har blivit ännu mer sockerberoende än va jag var innan..
baby-koma: det enda jag tänker på just nu!

Så var det med det :)
Annars är det väl bra här, humörsvängningar deluxe hela tiden vilket är så grymt jobbigt, för jag blir så otroligt ledsen när jag får humörsvängningar och det vill liksom inte ge med sig, hoppas verkligen att det blir bättre sen!
Idag har vi vart och köpt golv, tapet och takfärg så vi kan göra om det blivande datarummet, ingen rolig summa, men få hoppas att det blir bra och man få väl se det som en investering..!
Men jag vill köpa grejer till de andra rummen med nu och bara bli färdigt med allt, men allt tar tid, tyvärr!

Igår så var syster och Linus här, hade en mysdag ute i solen med tacos-lunch och glass-fika.
På kvällen kom Axel och Louise och vi grillade och satt och tjötade, mysigt, då vi inte har träffats på ett par månader!

Idag går vi även in i vecka 36, helt otroligt, 4 veckor och 6 dagar kvar med andra ord, hihi..
men bebis få gärna komma lite tidigare så jag kan få reda på vad det är för karateunge som ligger inne i magen, för karateunge måste det vara, förstår inte ibland hur den ligger och hur den får in alla fullträffar och magen putar åt alla håll och kanter, innan låg den och tryckte på ena sidan i magen och det gjorde så ont, undra vad den kan ha kommit åt då egentligen!
Min tjockisbebis :) hihi..blir nog över 4 kg tror jag minsann...usch hur ska man kunna föda fram en sådan stor klump?

Nehe, det få räcka för idag, ha det fint!
Pussåkram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0