Flicka eller pojk?

Åh jag är så nyfiken på vad det är som gömmer sig inne i min mage!
För att ha något att spekulera kring så kommer här en lista med myter:

1. Titta ner
Enklaste sättet är att bara ta en titt söderöver: Är magen låg väntar du en pojke, är magen hög blir det en tjej.
Svar:  Osäker, tycker det är nått mittemellan så att säga..

2. Räkna hjärtslag
Nästa gång barnmorskan lyssnar på din bebis hjärtslag så lyssna lite extra nog på vad hon säger. Har bebisen en hjärtfrekvens på 140+ slag per minut är det ett litet flickhjärta som slår. Är hjärtfrekvensen på under 140 slag per minut är det ett killhjärta.
Svar: Senast låg det på 150, så det är ju en tjej

3. Godisgris?
Har du fått ett omättligt sug efter surt och salt? Då väntar du en pojke. Om du istället bara måste ha glass var och varannan dag så blir det en flicka.
Svar: socker och onyttigheter är min grej! Så tyder nog på en tjej

4. Indiansk visdom
Enligt en legend om Maya-indianerna kunde de förutsäga könet på barnet genom moderns ålder. Jämför din ålder det år du blev gravid med årtalet då du blev gravid. Är båda jämna eller udda blir det en flicka, är en jämn och en udda blir det en pojke.
Svar: hmm..luddigt, men jag antar att det är året jag föddes? och året jag blev gravid? isf är ju båda jämna och då är det ju en tjej.

5. Fet och finnig
Får du tillbaka din värsta tonårshy under graviditeten med finnar och fet hud? Då ruvar du på en flicka. Enligt myten så stjäl bebisflickan sin mammas skönhet?
Svar: nej ingen fet hud och finnar här inte, så det tyder på pojk

6. Ringlekar
Knyt en tråd i en ring, till exempel din vigselring. Låt ringen hänga framför magen. Om ringen snurrar i en cirkel blir det en pojke, om den pendlar fram och tillbaka gömmer sig en flicka i magen.
Svar: Här har det pendlat som tusan, så det tyder på en flicka

7. Bosatt över toastolen?
Led du av illamående hela första trimestern - eller kanske fortfarande? Då tyder det på att en liten tjej kommer att titta ut. Slapp du morgonillamående lär det bli en kille.
Svar: Inget illamående = pojk

8. Det hänger på benen
Har du tjocka och svullna ben så blir det en pojke. Har du istället tunna och smala ben så blir det en flicka.
Svar: lite småsvullen ja = pojk

9. Kolla sängläget
Om du tycker det är skönast att ligga på vänster sida väntar du en pojke, föredrar du höger sida blir det en flicka.
Svar: just nu tycker jag inte det är skönt att sova alls för ryggen gör ont och magen är stor, men föredrar nog vänster sidan i vanliga fall = pojk

10. Kinesiska befruktningskalendern
Antik kunskap som sägs kunna förutsäga könet genom att jämföra ditt födelsedatum med datum för befruktningen
Svar: pojke

Så sammanfattningsvis:
4 st flicka
5 st pojk
1 st osäker

Så nu är det upp till er gott folk att gissa och ha er tycker jag :)



Vecka 9+2



Vecka 15+2


21+0
Vecka 21+0


26+3   
Vecka 26+3


Där har ni lite att jämföra med :)
Så kommentera och gissa nu, vill höra hur ni tänker!
Ha det fint!
Pussåkram

Kommentarer
Postat av: Beatrice, mamma till Devin & liten i magen ♥

Enligt det där testet så ska jag ha en pojk till. Men jag tror faktiskt att du får en flicka :)

2011-03-25 @ 12:32:29
URL: http://beabus87.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag tror flicka faktiskt

2011-03-25 @ 23:38:28
URL: http://porkiee.blogg.se/
Postat av: Beatrice, mamma till Devin & gravid ♥

Nej, vi vet inte vilket kön det blir. Men jag har haft på känn att jag får en tös hela tiden.. Nu på sistone har jag dock blivit lite osäker. Det är spännande det där :) Min sambo tror stenhårt på att vi får en pojk till.

2011-03-26 @ 13:37:09
URL: http://beabus87.blogg.se/
Postat av: Matilda o Tuva

Vi tror det blir en pojke<3

2011-03-28 @ 10:26:49
Postat av: Ida

Helt klart en flicka.

2011-04-05 @ 12:46:23
Postat av: Anna

Hmm det här var ju inte lätt! pojke flicka, flicka pojke. Ole dole doff kinke lane koff...Enligt ramsan blir det en söt liten pojke <3

2011-04-17 @ 21:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0