Dag 29- Mina ambitioner

Vad är egentligen skillnaden på ambitioner och drömmar/tankar om framtiden?
Men mina ambitioner är väl att 2011 ska bli det bästa året någonsin, med flytt bebis och en underbar sommar till att börja med. Men även att hela året ska bli bra!
Att jag inte ska ångra något som jag har gjort detta året, eller ångra något som jag inte gjort!
Jag ska leva varje dag, och jag ska njuta varje dag, av livet, graviditet och att jag får finnas till!

-------------------------------------

Ny bebis vecka igen, nu är jag i vecka 28, 27+2!
Och det känns så bra, jag njuter varje dag av att vara gravid! Fast det är klart att man längtar efter att det är slut och Pyret är ute här hos oss!
Igår hade Pyret party i magen när jag hade gått och lagt mig, magen skumpade runt åt alla håll och kanter, så roligt när man kan se på magen hur det rör sig där inne!
Jag önskar att någon kunde ge mig pengar så jag kunde få göra ett 3d/4d ultraljud, skulle va så häftigt och att jag även skulle få reda på könet där inne..visst är jag lite tråkig som vill veta vad som gömmer sig där inne?
Men jag är så nyfiken, och jag tänker inte ta reda på det, har jag gått 27 veckor utan att ta reda på det så ska jag nog klara dom sista 13 veckorna med! hihi..fast det skulle vara så kul!
Kul med er som har gissat på mitt förra inlägg..men fortsätt att gissa ni andra :)
Ryggen är inte snäll mot mig..som vanligt..har börjat få mer och mer halsbränna nu! Inte kul någonstans..

Idag har jag varit barnvakt åt Linus ett par timmar, gick så bra så!
Sedan så följde Sara med mig till stan så jag fick shoppa loss lite, blev ett par byxor, två blusar, en deo och en väska som jag ska ha som skötväska, alltihop för ca 620 kronor, tyckte jag var mycket bra! =)
Imon ska vi äntligen åka ut till Anna, blev ju inget med det förra veckan, men nu så hoppas vi att alla håller sig friska och pigga tills imon!

Om vecka 28 enligt familjeliv.se:

Vecka 28: 26 mar - 1 apr 2011
Vecka 28 Kroppen
: Livmodern är nu så stor att den påverkar hur du kan röra dig. Du kan fortfarande vara aktiv, men kroppen säger ifrån om du tar i för mycket. Då kan du få sammandragningar vilket innebär att livmodern drar ihop sig och blir hård. Det kan komma när du går fort eller är kissnödig. En sammandragning håller i sig i 10–30 sekunder, för att den ska släppa behöver du stanna upp. Om sammandragningarna börjar göra ont kan det vara ett tecken på att livmodertappen håller på att mjuka upp sig. Det bör kontrolleras hos läkare eller barnmorska. Framöver blir besöken hos barnmorskan allt tätare. Man ser över att Symfus-fundusmåttet går uppåt i den takt som det ska och att kroppens värden är goda. Man kontrollerar järnhalten i blodet, sockerhalten, blodtryck och fosterljud. Nu kan du få humörsvängningar igen, när kroppen börjar kännas tyngre och magen mer otymplig.
Barnet: Barnet väger nu cirka 1000 gram och längden är omkring 35 centimeter och fötterna mäter fem centimeter. Hårstråna på huvudet är ganska långa. Mjölktänderna under tandköttet är färdiga. Barnet ökar nu i vikt cirka 27 gram per dag och har börjat drömma. Vad tror du att ditt barn drömmer om?

Det var allt för idag det!
Ha det fint mina vänner :)
Pussåkram

Kommentarer
Postat av: Martina

Nyifkenheten gör ju att du har ännu mer krafter vid förlossningen. Så tänker jag iaf :)

2011-03-29 @ 09:30:37
URL: http://minbebis.com/blogg/mammamartina

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0