Dag 26- Mina rädslor

Mina rädslor rör just nu min graviditet, allt som har med förlossning att göra..ser verkligen inte fram emot förlossningen, är så rädd! Fast det är så naturligt med förlossning och det är så många som har gjort det i alla år, så är jag ändå livrädd, tänk så orkar man inte, tänk så händer det något med bebisen på vägen ut eller när den väl kommit ut..usch..!
Jag är rädd för framtiden, samtidigt som jag inte kan vänta på att framtiden ska komma!
Visst är det så konstigt, att det kan vara så skrämmande, man har ju inte koll på hur allt kommer att gå, och det är väl det som är skrämmande!

-------------------

Annars sitter jag och kollar på Melodifestivalen nu, har inte kollat på många många år, men finns inget annat att kolla på så då kan man väl kolla...samtidigt som man sitter lite vid datan..
och det är ju inte många bra låtar, men om jag ska säga vem jag tycker ska gå vidare så är det antingen The Moniker eller Nicke Borg! Det andra är bara skräp..!

Idag så har svärföräldrarna varit här på lite mat och fika, trevligt :)
Annars har det varit väldigt väldigt lugnt!
igår så var vi ju på hockeyn, det gick ju inget vidare...suck..!
Blir nog svårt att vända det nu..tyvärr..

Imon vet jag inte vad som händer..pratade lite om Ullared, men får väl se om vi orkar åka iväg..men få nog åka dit snart om jag ska orka gå där innan bebis kommer, för det börjar bli tungt, och som sagt så är ju inte ryggen så himla bra..!

Nu har vi även gått in i en ny vecka, igen!
Så nu ligger vecka 26 framför fötterna, myspys!
Och såhär står det på familjeliv.se:

Vecka 26: 12 mar - 18 mar 2011

 

Vecka 26

Kroppen:
Det är vanligt att man får häftig kramp i till exempel vaderna när man är gravid, ofta när man sover. Undvik att sträcka på tårna. Om man trots allt känner en begynnande kramp kan man motverka det genom att vinkla foten uppåt eller trycka den mot fotändan av sänggaveln. Det är inte ovanligt att du får ryggproblem och måste vila mer. Be din partner om massage, avlasta genom att ligga på golvet med underbenen på en stol.

Barnet: Nu är barnets hud lite tjockare och inte lika genomskinlig längre, skelettet hårdnar alltmer och lungorna utvecklas. Barnet kan nu öppna och stänga sina ögon. Huden är ganska röd och skrynklig men skyddas av vernix-lagret


Nehe, det var väl allt för idag!
Ha det fint!
Pussåkram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0