Dag 24- det här får mig att gråta

Det är mycket som får mig att gråta just nu, man har ju lite hormoner så att säga!
Och sen blir det väl inte bättre av att man är rätt blödig i vanliga fall, jag gråter mycket till filmer/tv-program, senast igår till "En unge i minuten" det hann knappt börja innan jag började gråta, haha, det var så fint!
Saknad kan få mig att börja gråta, jag gråter när jag är arg!

---------------------------

Annars är det så bra här så! =) Trivs med mitt liv!
Har ätit lite chokladpudding nu, ska ner till stan en sväng och fixa till mina glasögon tänkte jag,
få se om man orkar gå och kolla lite, sen ska jag köpa lite fika med, som jag ska ta med mig till Maria och Alma sen i eftermiddag, Anna ska med dit oxå! Ska bli så kul, som jag har väntat och längtat!
Tilda och Tuva kan inte vara med då Tuva är krasslig, krya på dig lilla vännen!
Jag jobbade i helgen, och det gick så bra så!
Igår var det en heldagskurs i "Omvårdnad och läkemedelshantering inom den kommunala hälso- och sjukvården"
Dagen avslutades med ett prov, och jag fick alla rätt, skönt! Och ett intyg på att man gått kursen, najs som tusan!
Dom bjöd på förmiddags och eftermiddagsfika och även på lunch på resturang Guvernören!
Det var lite segt men rätt intressant ändå!
Men jösses så trött jag var sen igår, va ju ett tag sen man satt i skolbänken en hel dag!

Har ju gått in i en ny vecka med Pyret i magen, så nu är vi inne i vecka 25, börjar närma sig 30 veckor, vilket är mitt nästa lilla delmål, man måste sätta upp små delmål för att tiden ska röra på sig!
Och jag mår bra, förutom ryggen då som inte alls vill va kompis med mig just nu, hade världens kramp i vaden inatt, det är en liten grej man kan få såhär när man är på tjocken, och det är verkligen inget kul alls, man få ju typ panik, och det är nog inte många sekunder som man har krampen egentligen men det känns ju som en evighet innan det släpper!
Familjeliv.se skriver såhär om denna veckan:

Vecka 25: 5 mar - 11 mar 2011
Vecka 25

Kroppen: Placeringen av livmodern är vid denna tidpunkt ungefär 2-3 fingerbredder ovanför naveln. Barnmorskan mäter magens mått på ett speciellt sätt som kallas symfys-fundus mått. Man mäter det från blygdbenets topp upp till livmoderns övre del. Siffran skrivs upp och bildar sedan en alldeles egen tillväxtkurva. Vid den här tidpunkten är det vanligt att man får höra barnets hjärtljud på barnmorskemottagningen för första gången, genom en apparat som gör att ljudet hörs i hela rummet. Barnets puls ligger omkring 150 och hjärtljudet låter som en galopperande häst. Man mäter även sitthöjden på barnet, genom att mäta avståndet och blygbenet och övre delen av livmodern.
Om du oroar dig inför förlossningen är det dags att börja fundera över hur du kan förbereda dig och vilken hjälp du vill ha. Som partner till en gravid kvinna börjar graviditeten också bli mer påtaglig. Vissa kan känna av liknande symtom som kvinnan har haft, till exempel illamående och viktuppgång.
Blivande föräldrar kan börja fundera över om man vill gå någon föräldrakurs och eventuellt anmäla sig till det.

Barnet: De flesta av barnets organ är färdigutvecklade vid denna tidpunkt och barnet kan nu överleva om det skulle födas. För tidigt födda barn har emellertid svårt att hålla värmen och lungorna är långt ifrån färdigutvecklade. Könsorganen för både pojkar och flickor är färdigutvecklade och barnet kan knyta sina händer och få tag på sina fötter.


Rätt otroligt att Pyret skulle kunna överleva nu om det kom ut, men det hoppas jag verkligen inte att Pyret får för sig att göra, det är min största skräck här i livet just nu!

Lilla bebismagen idag, eller den är ju inte så liten men, haha!

Nehe, om man skulle ta och fixa sig och knalla ner mot stan då:)
Ha det fint!
Pussåkram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0