Dag 20- Den här månaden

Februari månad ja, den börjar lida mot sitt slut!
Började månaden med ett extra ultraljud, och allt var perfekt på det ultraljudet, mys!
3 februari så kände jag första sparken från Pyret, lycka!
Och sen så har jag försökt jobba så mycket jag kan..vilket har gått sådär kanske, haha!
Blivit av med mitt jobb som personlig assistent, fått ett nytt jobb på ett gruppboende som jag ska börja på schemat på idag, spännande, börjar med ett 20 timmars pass, hujeda mig hur ska detta gå?
En vecka kvar på denna månaden, och har inget speciellt bestämt mer än jobb, kanske ska åka och hälsa på mormor imon och på fredag ska jag nog träffa Sara Ludvigsson som jag inte träffat på evigheter.
Mina tankar om denna månaden är: Den har varit väldigt mycket upp och ner, väldigt mycket glädje och även en del tårar av ovisshet angående jobb och innan man fick se att allt va ok med bebisen.
Men ändå en helt okej månad, det är en sten som har lättat från hjärtat när man har fått mer jobb!

----------------------------------------

Annars är det okej med mig..varit förkyld i 3 veckor nu, det vill verkligen inte ge med sig, fast är ju ändå mycket bättre än vad det har varit, så snälla snälla snälla låt mig få slippa detta snart!
Ska ta en tripp bort till ica och köpa lite frukt och sådär som jag kan ha på jobbet, ska ju jobba natten, så kan ha det som frukost imon innan jag åker hem och äter riktig frukost!
Nehe, få väl sätta lite fart, ska börja klockan 13 istället för 15.30..måste ju ställa upp och visa framfötterna såhär i början :) hihi..

Annars så är det ju en ny bebisvecka med, är inne i vecka 23 nu, vecka 22+2 om man ska vara exakt, det går så fort tycker jag, faktiskt! ett tag gick det jättesakta, men nu har det gått så fort, beror väl på att det är mycket som har hänt runtomkring och så, och det kommer väl fortsätta så med tanke på att man ska jobba typ dubbelt så mycket som man gjort det senaste. Och jag hoppas verkligen att kroppen och Pyret låter mig jobba länge länge till, för vill jobba så länge som möjligt så man kan spara pengar och mammadagar :)

Såhär står det om denna veckan på familjeliv.se:

Vecka 23: 19 feb - 25 feb 2011

 

Vecka 23

Kroppen:
Man kan känna hur barnet rör och vänder på sig. Ännu finns det gott om plats i livmodern. Det går även att urskilja i vilket position barnet ligger. Ibland kan det göra tillfälligt ont i sidan som kan orsakas av att livmodermuskulaturen töjer sig mycket. Många upplever den här tiden som en positiv del av graviditeten. Barnet är inte alltför tungt än och det är fortfarande långt kvar till förlossningen. Men alla är inte lyckliga och mår bra under graviditeten. En vanlig orsak kan vara oro inför hur livet med ett litet barn kommer att bli. Vissa blivande mammor är ofta sjuka. Det beror på att immunförsvaret påverkas så att det fungerar lite sämre under graviditeten.

Barnet: Barnet reagerar på olika sorters ljud som musik och röster. Barnet ligger ofta och suger på sin tumme. Huvudhåret har börjat växa ut och en del barn kan ha riktigt tjockt hår redan som nyfödda. Barnet hickar när det ligger i livmodern, ett nyfött barn hickar också ofta. Nu är det mer kännbart och känns igen som ett rytmiskt dunk.


Vecka 22+2

Ha det fint!
Pussåkram

Kommentarer
Postat av: Martina Kåremalm

Blir man förkyld under graviditeten finns risen att den inte försvinner...

2011-02-21 @ 14:56:31
Postat av: Martina Kåremalm

Blir man förkyld under graviditeten finns risken att den inte försvinner...

2011-02-21 @ 14:56:44
Postat av: Karin

Martina: jag har hört fler som har sagt så, så tror att det är sant faktiskt..för det verkar inte vilja ge med sig!

2011-02-22 @ 09:39:34
Postat av: Matilda

Å vilken kula du har fått nu:) Hoppas allt är bra! Du har väl ansökt om havandeskap?

2011-02-22 @ 18:03:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0