Dag 19- Detta ångrar jag

Dag 19- Detta ångrar jag:
Hmm, jag vet faktiskt inte om jag ångrar nått sådär direkt..gjort är gjort liksom, även om man kanske inte är stolt över grejer man har gjort i livet så känner jag ingen direkt ånger, det tar för mycket energi, men jag tycker mer att man lär sig av sina misstag!

----------------------------

Här är det rätt bra annars..
Har varit lite upp och ner den senaste tiden om man säger så!
Jag blev av med mitt jobb som jag hade som personlig assistent, på grund av att jag är gravid så funkade inte det längre, så tråkigt..det som jag tycker är mest tråkigt är att den familjen inte ens hört av sig och pratat med mig och tackat för den här tiden och liknande, dålig stil tycker jag!
Så fick reda på det på onsdagen att jag inte var välkommen dit längre, men sen på torsdagen så ringer en annan enhetschef som har pratat med min andra enhetschef att hon behöver folk och då hade han nämnt mig, och då visar det sig att hon har en tjänst på ca 90% som hon behöver omgående på ett gruppboende, så dit ska jag idag och hälsa på och bestämma tider för bredvidgång och få schema och sådär, skojj=)
Så kul att det löste sig och att jag fick en tjänst på dubbelt så mycket som jag hade som personlig assistent, ibland ska man bara ha tur alltså! Och det bästa är att chefen och mina blivande kollegor vet om att jag är gravid, och det var absolut inget hinder, och det känns så fruktansvärt skönt att ha jobb tills man går hem för att vara mammaledig, och förhoppningsvis så gör det en del på föräldrapengarna sen med =)
Och jobba mycket betyder att man inte har tid till att spendera så mycket vilket gör att man kan spara ihop lite pengar som kommer att behövas till bebis och till huset, är ju så mycket vi vill göra på huset, egentligen är det inget akut, men ändå så blir man sådan att man bara vill göra om och fixa och dona och verkligen göra det till vårat hem!

Annars är det okej med mig, fortfarande inte blivit av med min förkylning..undra om jag ska behöva ha denna förkylning tills bebisen är ute..haha, hoppas verkligen inte!
Har ju även gått in i en ny vecka vad det gäller graviditeten, så såhär ser det ut nu enligt familjeliv.se:

Vecka 22: 12 feb - 18 feb 2011

Vecka 22

Kroppen:
I takt med att du blir tyngre kan du också få fler graviditetskrämpor, som till exempel vadkramper, främst på nätterna. Benen kan svullna under dagarna. Svullnaden kan minska om du använder stödstrumpor som bland annat finns på apoteket. De sista veckorna har brösten kanske börjat förändras, mjölkkörtlar har mognat och blodkärlen i huden på brösten har blivit tydligare. Det kan också komma lite vätska från brösten, särskilt om du är omföderska.

Barnet:
Från och med vecka 22 kallas det lilla livet barn istället för foster, även om den medicinska termen fortfarande är foster. Runt denna tidpunkt börjar barnet ha en regelbunden rytm med sömn och vaket tillstånd, men kan väckas av moderns rörelser. Mängden fostervatten är ungefär 600 milliliter.



För tre dagar sen när jag var i vecka 21+0, idag är jag alltså i vecka 21+3 =)


Jag drömmer så mycket konstigt nu för tiden, sen jag blev gravid..fråga Micke, han få höra det ena och andra om mina drömmar, haha!
Inatt så drömde jag om talet 28/128..undra vad det kan betyda..det kom tillbaka en massa gånger..
Någon mer som kan drömma om samma sak flera gånger under en natt?

Nehe, nu ska jag väl ta tag i dagen tänkte jag!
Ha det fint!
Pussåkram


Kommentarer
Postat av: Fia!

Jävla svinigt gjort!



SJukt glad för din skull att det löste sig så snabbt!

2011-02-15 @ 11:25:45
Postat av: Kaka

Tack så mycket Fiien!

2011-02-15 @ 11:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0