Dag 3- mina föräldrar

Har ju inte följt listan så bra den senaste tiden, men nu så ska jag göra en uppdatering!

Dag 3-mina föräldrar:
Vi har väl aldrig kommit så bra överrens kan jag väl säga, men det har blivit lättare sen man flyttade hemifrån och inte bodde så tätt inpå varandra längre, det är tom så jag faktiskt saknar dom ibland, saknar att få krama mamma om man är ledsen, skoja med pappa, för ja jag och pappa har väl rätt lik humor.
Så ja nu är våran relation bättre.
Så vilka är då mina föräldrar?
Mamma jobbar på Neonatalavdelningen på sjukhuset (avdelningen för förtidigt födda barn) och hon har jobbat där i ca 25 år, så hon har inte sysslat med så mycket annat. Hon kommer från början från Habo.
Pappa har nyss börjat jobba på Kongsberg, ett företag i Mullsjö efter att ha vart arbetslös i över ett år, så jag är otroligt glad för honom att han får komma in på arbetsmarknaden igen, det är bara en 3 månadsperiod han ska vara där, men det ser ut som det kan bli förlängt vilket jag verkligen hoppas. Annars har han varit runt på olika företag som Hedbergs, ASG och som så många andra: Huskvarna ab. Han växte upp i Huskvarna så är väl inte så konstigt kanske ;)
Så ja, det är mina föräldrar det, som jag är glad att jag kommer bättre och bättre överrens med!

----------------------------

Annars så är det väl okej med mig, har åkt på en förkylning, precis som alltid runt lucia. Är väl iaf tredje året på raken som jag blir förkyld dagarna runt lucia..helt otroligt! Så man är inte precis på topp, men det får gå ändå!
I fredags så var jag och kollade på älskade systersons luciafirande, och han sjöng lika lite som alltid, hahaha.
Han som aldrig är blyg annars blir nått så otroligt blyg i sådana sammanhang!
Sedan blev det en sväng på a6, tanken var att de sista julklapparna skulle inhandlas, men det är fortfarande några kvar som ska köpas, suck!
Igår så var vi och firade Mickes mamma som fyllde år, så blev tacos och fika, och mysa/busa med barnen!

Idag så har vi varit en liten sväng på stan och kikade lite, men hittade ingenting, tänkte att jag skulle prova en klänning på Gina tricot som jag har spanat in, men självklart så fanns det bara en enda kvar i strl xs..hmm..alltså väldigt mycket för lite för min del!
Så himla typiskt när man ska vänta! synd att den affären inte finns på a6 med så man kanske kunde haft lite tur.
Men köpte en annan klänning i fredags, men vet inte om jag vill ha den för allting blir så jädra statiskt av den klänningen och det är väldigt jobbigt, och dessutom är den svart och jag ville egentligen ha en mörkblå klänning! Så få väl se vad jag bestämmer mig för ;)

Nehe, nu ska jag slöa lite framför tv:n tror jag allt!
Ha det fint!
Pussåkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0