Träningsblogg?

Funderade just på om man kanske skulle göra en träningsblogg av denna lilla blogg, som lite extra motivation till att fortsätta med träningen å sådär.
Idag är det alltså en vecka sen jag tog steget till gymet och köpte gymkort och tränade för första gången på evigheter. Sedan tränade jag i onsdags och i fredags på gymmet, gick långpromenad både tisdag och torsdag, skönt! Och jag har verkligen försökt att hålla igen med alla gottesaker och minskat på matportionerna, jjag äter så himla mycket i vanliga fall, men en portion med mestadels sallad har det blivit på nästan att måltider nu.
Jag jobbade i helgen och har inte motionerat nått typ, och har fikat och haft mig, men har ändå inte gått upp nått i vikt, så det kändes skönt, nu vill jag bara att viktnedgången ska ta lite mer fart, det är 6,7 kg som ska försvinna på 5 veckor och fem dagar, alltså till min födelsedag den 29 maj.

Idag ska jag iväg till gymmet igen, tränar på Friskis och svettis, går det vilket tar ca 10 minuter, och tränar runt 1-1,5 timmar, och försöker då att göra detta tre gånger i veckan som är mitt mål.
Blir mest löpbandet och cykling, roddmaskinen, mycket konditionsträning för det är det man bränner mest på, men jag gör även lite styrketräningsövningar, för vill ju ha lite muskler med.

Men såhär ligger det till:

Vikt för en veckan sen när jag startade: 88,6kg.
Vikt idag den 19/4: 86,7
Midjemått: 86 cm
Höfterna: 102 cm

Målvikt 29/5: 80kg

Så det finns lite att jobba på!
Nu till frukost har jag ätit filmjölk med färska jordgubbar, det är så gott, just nu är jag beroende av jordgubbar, perfekt ersättning för godis!
Till lunch får det nog bli tomatsoppa idag, och ikväll ska vi hem till syster, joakim och Linus, så det blir nog något gott där! Vet inte vad än...
Nehe, om man skulle ta sig i kragen och dra iväg till gymet nu då!
Ha det bäst!
Pussåkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0