Hemma

Usssch, jag vill inte vara hemma, inte än, ALDRIG!
Sara sa igår på tåget hem att hon tyckte att jag skulle flytta til Uddevalla, söt är hon..den tanken finns kan jag juh säga!
Jaha..men nu är man iaf hemma, börjar jobba om 50 minuter. ska åka 11.47 härifrån..hoppas det är ob-tillägg idag, så det är värt att åka till jobbet!

Hmm..
Nyårskrönika i väldigt mycket korthet nu då!

Januari: Började med att fira in nyår här på Tokarp tillsammans med mamma, pappa, linus och Daniel. Va rätt dött faktiskt men skönt, då jag hade jobbat hela dan..
Annars var det bara jobb som gällde.

Februari: Jobb jobb jobb..jag å Daniel hade vart tillsammans i ett år firades med att åka til danmark över dagen, dock dagen efter, hihi.
Fien fyllde 20 denna månad, så det var fest, dock åkte jag hem rätt tidigt...

Mars: Jadu, va händer i Mars, förmodligen ingenting utöver det vanliga..jobbade mest hela tiden.skapade denna bloggen i mars gjorde jag med. Min lilla ögonsten Linus fyllde 3 år, så fort tiden går..
De var och hälsade på ute i Vallsjö (hela familjen) och Linus körde traktor, han var i sitt esse! Det pratas fortfarande om det;)

April: Systeryster fyllde år, jag jobbade som vanligt (har inte gjort nått annat undr året)

Maj: Maj var en bra månad minsann, jobbade, jag tränade rätt mycket, gick ner i vikt och var duktig.
Jag och Daniel tog en sväng till Ullared och sen vidare mot gbg, gick på Liseberg och bodde på hotell och träffade farbror Bengan, och allt var jättemysigt den helgen.
Men sen kom det bästa, jag och fien och hennes familj åkte till TURKIET!! Det var helt underbart att bara få komma iväg en vecka.. så blev sol och bad för hela slanten, och shopping förståss;) Kom hem på min födelsedag, och även på min födelsedag så föddes det valpar ute i Vallsjö stom, och jag var självklart tvungen att åka dit och kolla, och de var så söta! Mina små pluttbebisar.
Sista dagen på denna månaden var det kalas för mig och mamma, och det var nog månadens varmaste dag, och det var jättekul att fira. på kvällen blev det fest, men jag var väldigt otaggad, så blev väl sådär, träffade juh mina underbarisar från Uddevalla då iaf!

Juni: Jag fortsatte att jobba på och jobba lite till och sådär..tror jag hann med att bada nångång oxå..det var kallt. men mysigt!

Juli: Månaden som förändrade hela alltet..Daniel lämnade mig och jag flyttade hem till Jkpg igen, dock så följde Tuffs med mig hem hit, annars skulle de blivit ännu mer jobbigt än var det redan var, jag hade det jävligt jobbigt ett bra tag framöver, men Fien fanns där för mig hela tiden och ställde upp för mig, pluttan<3

Augusti: Jag började må bättre, mycket tack vare en underbar Lars Winnerbäck konsert tillsammans med Fien, Peter, Tote och Robert. Festen dagen innan var oxå mycket lyckad. Men Winnerbäck var underbart.
Och sen så spontanbokade jag, Sara L och Isa en resa till Bulgarien på fredagen, och åkte torsdagen veckan efter, och den veckan i Bulgarien var helt underbart rolig, sol, bad, dans, skratt väldigt mycket skratt, goda drinkar och allt, det var underbart, jag hade äntligen börjat gå vidare i livet.

September: Lämnade ifrån mig Tuffs, han fick flytta tillbaka till Vallsjö stom, och där trivs han som fisken i vattnet, saknar honom varje dag.
Var på jobbintervju i Gbg under denna månad, fick jobbet men tackade nej..men hoppas de kommer fler chanser, för till Gbg det ska jag.

Oktober: Fick jobb som vikarie på ett gruppboende här i staden, och jag trivs jättebra där, känner mig inte som en vikarie, utan som en i gänget.
Och vi hade en galen halloweenfest uppe i Uddevalla, (kom inte ihåg om de va sista oktober eller första november) men iaf, det var verkligen skitkul!

November: Jag var sjuk, fick halsfluss, det var inget roligt alls. men fortsatte att jobba och sådär, var ute nångång på krogen helt spontant med Fien, askul!

December: Hmm..jag har jobbat väldigt mycket i december, money money! Julen firades hemma hos mormor men lilla släkten, och det var trevligt, men jobbade hela julhelgen oxå, men det gick faktiskt riktigt bra!
Och sen kom då det bästa på hela året, min tripp till Färgelanda, och Nyårsaftonen, gaaah vad kul jag hade, lipade som en sill och skrattade lika mycket, och dansade och mös och allt!
Och tittat på tre kronor och ätit laxmackor och gjort smoothies sent på kvällarna och bara haft de underbart.
Och jag vill inte vara hemma redan, tur att jag stannade två dagar extra!
Dessa dagar har vart de bästa, finns inget bättre sätt att avsluta ett år på och börja på nästa.
Fien, Peter, Dieter som jag tillbringat årets första dagar med, ni är underbara, ni är BÄST!
Vill leva mitt liv med er alla, och självklart med er som var med på Nyår oxå! Finns inget bättre än NI!
GOTT NYTT ÅR OCH GOD FORTSÄTTNING!

Jaa så är det med det..och nu måste jag snart åka till jobbet, tillbaka till vardagen igen..
fy fan...har drömt om dig inatt med..fan inte igen, jag orkar inte!
Och inlägget som jag skrev igår, blev visst helt jäkla cpigt..
Men det är alltså en låt som har kommit att betyda en del för mig. the killers- human.
Slänger in låttexten, och så får ni ha det underbart nu!

Pussåkram

I did my best to notice,
When the call came down the line.
Up to the platform of surrender,
I was brought, but I was kind.

But sometimes I get nervous,
When I see an open door.
Close your eyes,
Clear your heart.

Cut the cord.

[Chorus]
Are we human?
Or are we dancer?
My sign is vital,
My hands are cold.
And I'm on my knees,
Looking for the answer.
Are we human?
Or are we dancer?

Pay my respects to grace and virtue,
Send my condolences to good.
Give my regards to soul and romance,
They always did the best they could.
And so long to devotion,
You taught my everything I know.
Wave goodbye, Wish me well.

You've gotta let me go.

[Chorus]
Are we human?
Or are we dancer?
My sign is vital,
My hands are cold.
And I'm on my knees,
Looking for the answer.
Are we human?
Or are we dancer?

Will your system be alright?
When you dream of home tonight.
There is no message we're receiving,
Let me know is your heart still beating?

Are we human?
Or are we dancer?
My sign is vital,
My hands are cold.
And I'm on my knees,
Looking for the answer.

You gotta let me know.

[Chorus]
Are we human?
Or are we dancer?
My sign is vital,
My hands are cold.
And I'm on my knees,
Looking for the answer.
Are we human?
Or are we dancer?

Are we human?
Or are we dancer?

Are we human?
Or are we dancer?

Kommentarer
Postat av: Anonym

VI ÄR BÄST! <3

2009-01-05 @ 12:34:45
URL: http://fiien.blogg.se/
Postat av: Sara

Det blev det :)

2009-01-05 @ 21:45:05
URL: http://sarastavaker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0