Nya vecka nya möjligheter

Ja jag vet att det är torsdag idag (även fast jag trodde de va tisdag idag på förmiddagen) så skriver jag en rubrik som jag skrev, för det var såhär, i början av veckan så skrev jag så till en kompis, att det var ny vecka och nya möjligheter.
Och det var precis vad det blev denna veckan, för idag så ringde en från Jönköping kommun till mig och sa att jag skulle få börja som timvikarie på ett gruppboende här i stan, så på måndag ska jag dit och gå bredvid första gången, likaså på torsdag och fredag, och sen får vi se om de ringer in mig någon gång, hoppas.
Får man nånting att göra någon gång ibland iaf=) Så himla skönt, bara man får in en fot igen, så kanske det leder till mer jobb, och hon sa det att det kanske blir aktuellt att jag får vara på fler gruppboenden sen, hoppas!
Så man kan skrapa ihop lite pengar, ifall om att det kan tänka sig att dyka upp jobb och lägenhet i Göteborg framöver menar jag, HOPPAS!!

Jaha jaja..så är det med det!
Så idag var jag och träffade min blivande chef, Carola hette hon! Eller förresten, hon heter juh faktiskt det.
Innan det var jag, mamma och syrran och käkade på chilli thai, fy fan va äckligt det var där, förutom desserten, som bestod av glass! Gott!
Efter det åkte jag och mamma upp til a6 för att handla lite, och sen kom pappa och hämtade oss, och nu är jag ensam hemma, så underbart skönt!
Kommer väl vara själv till ca 21-21.30 nångång=)
Så blir en myskväll med fyllda pitabröd och godis! Och Sos Gute såklart!;)

Annars är det rätt bra med mig, känns som det börjar hända nått med mitt liv nu, äntligen fått napp på ett jobb, sen kanske det inte blir så mycket jobb, men ändå bara få göra nått nångång ibland, underbart!
Hoppas att det är lite folk som kanske vill ta ledigt på höstlovet så jag får jobba, och är säkert helger man får jobba på, men det är bra, då är det OB-tillägg och då får jag mer pengar, hahaha!
Hoppas jag trivs på stället bara, det är juh verkligen a och o som man brukar säga!
Jaha..få väl se vad ja ska hitta på nu en stund då, innan det är dags att göra lite mat å sådär.

Men ni få ha det så bra minsann!
Jennie, tack för att du fixade till min blogg lite, men jag är inte riktigt nöjd;) men vi kan prata om det någon gång, hihi, bara för att jag ska vara så jobbig som möjligt när du har ansträngt dig för min skull!

Pussåkram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Förlåt att jag inte skrev tillbaka igår. Men jag är jätte glad att du jobba ju. Jag vet att du vill det :) Så vi får hoppas på mycket mycket jobb darling <3

2008-10-17 @ 10:51:26
URL: http://fiien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0