Dag1

Idag börjar mitt och Daniels nya liv!
Vi ska gå ner i vikt, och det var faktiskt hans idé att han oxå ville göra det. så nu ska vi verkligen försöka!
Ska ta hjälp av Gi-metoden, men inte köra den fullt ut kanske.
Den säger att man inte  ska äta frukt eftersom de innehåller mycket socker, men jag vill äta frukt ändå.
För det känns som det fortfarande är bättre än att äta godis och sådant, iaf nu i början när man kommer va grymt sockersugen!
Kommer inte äta pasta,ris,potatis det närmaste.
Det kommer bli mycket kyckling, fisk och kött och en massa grönsaker!

Dagen har hittills bestått av en kiwi och två stekta ägg och vatten.

Jag väger idag 83,5 kg midjemått: 91 cm
Daniel väger 80 kg.
Så vi är änna tjockisbullar!

Jag jobbar idag, gatuköket och bowling står på schemat ikväll, kycklingsallad ikväll=) MUMS!!
Ska åka iväg till Vetlanda och stoorhandla tänkte jag, kommer bli megadyrt och skitjobbigt eftersom jag ska handla själv!

Så från och med idag så kommer min blogg mest bestå av hur det går med viktnedgång, med matvanor och träning, dels för att kanske sporra andra och mycket för att sporra mig själv, mest för mig egen del!=)
Kan nog va en bra motivationsgrej att skriva om de, skryta lite ni vet;)
Och min motivation till att jag gör det här är dels för att Daniel ville göra det för sin skull och jag har försökt innan, men även för  turkiet-resan!
Kan juh som sagt inte se ut som en tjockisbulle när ja är i turkiet, inte för att jag har mer än 17 dagar på mig att gå ner ett par kg, men de kanske blir några kg vilket kan vara väldigt bra=)

Nehe, iväg och handla och stressa lite under dagen står nu på schemat!
Pussåkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0