Lars Winnerbäck

Den 6 december 2007 så var jag och Fia i Idrottshuset i Jönköping för att se Lars Winnerbäck, det skulle bli min första spelning, och jag vet inte vad jag hade för förväntningar, jag visste att de skulle bli bra, men det jag inte visste var att de skulle vara SÅ bra!
Så fort konserten va slut så längtade jag efter nästa, som skulle ske 8 månader och 10 dagar senare, igår var den dagen! Äntligen!
Dagen började med en huvudvärk som kallas duga, och den ville inte ge med sig heller..Fien, Peter, Totte och Box kom och hämtade mig vid 13.40 och då var det dags för pizza, eller ja, jag åt en kebabsallad.
Sedan var det väntan vänta och väntan. Klockan 16.40 cirka så satte vi oss i bilen och åkte till Huskvarna folkets park, jag och fien gick och satte oss i öltältet, som visserligen inte va nått tält men ändå..och där tillbringade vi större delar av kvällen medan grabbarna gick runt och kollade läget
Men klockan 21 så var det äntligen dags, det som jag hade väntat så länge efter, självaste Lars Winnerbäck!
Första låten, njaa ingen bra start..men sen jäklar! Stämningen var på topp, publiken var underbar och Lasse var suverän, om det ens räcker! Två timmar går alldeles för fort, önskade att det var minst två timmar till, så ja ni kanske förstår hur bra det var.
Det var det underbaraste jag vart med om på länge, när två av de finaste låtarna kom på raken "Elegi" och "om du lämnade mig nu" med Miss Li, fy fasiken, då var inte mina ögon torra längre, jag blev grymt känslosam..
Först och främst för att låtarna är så otroligt fina, och att höra dom live, shit "rysningar" och sedan var det för att de låtarna väcker minnen och känslor.
Likaså när "du hade tid" spelades, det har alltid varit min favoritlåt, då var jag tvungen att hålla Fia i handen, just för att ja inte skulle börja lipa igen, och det var precis som du förstod hur jag kände för du höll min hand så hårt!
Och likaså "Hjärter dams sista sång" Den har oxå varit en betydelsefull låt för mig Och när jag fick höra den igår, då förändrades mitt liv!

"men tiden har sin rätt att förändras där den går
och den är hos dig nu, hos dig och din vän
jag ska aldrig mera lägga mig med huvudet mot ditt hår
och aldrig älska dig igen
aldrig älska dig igen"

Speciellt den biten av den låten, där förändrades mitt liv, den fick mig att inse att jag aldrig ska älska honom igen, ni förstår nog vem jag menar, det blev som både ett avslut i mitt liv och ett nytt kapitel startades!
Tack för det Lars Winnerbäck, jag visste att jag kunde lita på att du kunde hjälpa mig! Du är en ängel, om du bara visste!

Spelningen var helt enkelt GREAT SUCCES!! Och jag vill göra om det igen och igen och igen..nu förstår jag varför inte Peter och Robert har tröttnat fast de set typ 7-8 spelningar i år, om de inte är mer:/ Man kan inte tröttna på honom, och sen allt runt omkring gör nog mycket oxå.
Igår fick jag uppleva det med de personer som betyder mest i mitt liv!

Peter, Robert och Totte, ni är så underbara, tack för allt!
Fien: Jag älskar dig så oerhört mycket, du är min bästaste bästaste kompis för alltid, du anar inte hur mycket du betyder för mig!
Ni fyra har gjort min helg, ni har vart med och vänt mitt liv till något bättre, bara för en kväll, bara för en spelning så har så mycket förändras, och jag är glad (mer glad än ni någonsin kommer att förstå) att ni var med. Sen första gången jag har flyttat hem igen så känner jag mig glad. Det var den bästa helgen, den bästa dagen i mitt liv sen jag flyttade hem igen!
Och jag kommer aldrig kunna tacka er nog, I love you all!!

Gaah, nog om Lars Winnerbäck spelningen, det var underbart och jag kommer aldrig kunna släppa det för det var underbart och jag kommer leva länge på det!

Annars i mitt liv, fredas va de lite kräftskiva, dock ingen utgång, lite träligt men hade trevligt ändå!
Då var även Bag och Sara (Biffen) med, tack för det=)

Imon är det jobbintervju som gäller, så håll alla era tummar ni har för att de ska gå bra för mig, dock är det i jönköping, jag vill juh till Gbg, men en dag ska jag dit, så det så!

Nehe, nu ska jag se om vi ska äta nån kvällsmat, sen ska jag sova för jag är så oerhört trött!

Men som sagt, tack igen till er som har gjort min helg och mitt liv värt att leva för=) Ni ger mig hopp och glädje, jag älskar er så oerhört mycket!

Pussåkram

P.S som jag skrev efter förra gången jag var på Winnerbäck så vet jag vad lycka är det är : LARS WINNERBÄCK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0