Ledig idag

Idag är jag ledig, mycket skönt!
Jobbade i sådär 10 timmar igår så och kommer nog bli en hel del timmar imon med så!
På fredag blir de dock inte så mycket timmar då han ska hem till sina föräldrar, han ska dit på morgonen och vet inte när han kommer hem, så måste nog ha jour iaf:/ liite segt annars kunde man ha hittat på nått kul hela dagen.
Men kanske få reda på imon lite mer exakt när han ska tänkas komma hem på fredag så kanske man kan göra nått på dagen iaf!

För jag känner att det kommer bli en seg dag idag!
Det är juh Valborg och allt, kanske gå och kolla på elden ikväll, men lite tråkigt väder idag så:/

På lördag blir det först Ullared och sen blir det GÖTEBOOOORG!!!
Fy fan va underbart! Först en massa shopping, sen kanske lite shopping till i göteborg, äta god mat, kanske kinesen, vem vet;) Bo på hotell, Gothia towers=) Inte så billigt, men kände att jag ville kosta på det lite med nått riktigt mysigt, så då blev det det=)
Och åker väl kanske ut till Torslanda och hälsar på min farbror, kanske åker över till öarna om det är fint väder..mm de finns lite att göra i gbg om man säger så=)
Och på söndagen blir det Liseberg, vi tror att vi tar det på söndagen iaf, vi har inte bestämt oss än..hihi!=)
Men vi ska till Liseberg iaf!
Det är alltså jag, daniel och Mikael som åker, fast bara jag å daniel som ska bo på hotellet, mikael ska va hos en kompis så, hans kompis är även min jobbarkompis:P haha, i Sävsjö känner alla alla!
Men de tråkiga är att de inte vågar åka Balder:O men jag vill åka balder..men vill juh inte åka själv:( Så hoppas den är sönder så jag inte kan åka den..haha!
Men jag hoppas att de åker mycket annat=)

Jaha, annars i mitt liv va händer?
Har fast anställning nu från maj till sista september, känns underbart, ett jobb som jag trodde att ja skulle ha kanske 2-3 månader blev till ett år, mycket bra! Känns bra att få fast anställning och en fast lön!
Bara inte lönen blir sämre:O jag tycker att jag kan få lite  bättre eftersom jag har erbjudit mig att jobba hela sommaren! haha..
Hade världens storbråk med Daniel häromdagen, det var den hemskaste dagen i mitt liv, aldrig mått så dåligt!
men vi löste det tillslut, som tur var! För jag skulle aldrig kunna leva utan Daniel, jag var så rädd, usch va rädd jag var!
Men jag mår bra nu, lite saker som börjar falla på plats, att jag vet att jag har jobbet gör att jag mår mycket bättre, för det har vart en sådan plåga att inte veta, men nu vet jag:D
Och det är bra mellan mig och Daniel, vi har pratat igenom allt nu, så nu hoppas jag verkligen att allt ska vara bra och hålla sig så i all evighet!
Det som tynger mig nu är mitt lilla besked från doktorn, om ni kommer ihåg så var jag på röntgen å sånt för ett tag sen, visade sig att jag har vätska i lungsäcken, vilket kan vara kronisk lungsäcksinflammation, jag vet knappt ens vad det är:/
Men ska på röntgen igen den 15 maj, så hoppas att det visar nått bra, så man kan få reda på mer..
jag har så ont i mellan åt, och det blir inte bättre av att jag hostar som en tok nu, det är rossligt ner i luftrören, bara det inte påverkar lungsäcken..man blir juh helt stirrig, när man inte vet vad det är så tänker man att det kan vara en massa konstig skit..:/

Så är det..annars är det väl inte mycket som händer!
Längtar mest till turkiet just nu! är 3 veckor och 1 dag kvar tills vi åker, alltså 22 dagar:P vi åker den 22 maj=)
Ska bli såååå skönt!
Har börjat skriva packningslista, det är mycket bra att ha det faktiskt..skriva upp allt man kommer på. Så kanske packningen blir lite mer struktuerad (fint ord:P haha) för jag är totalt värdelös på att packa, så kanske kan lyckas för en gångs skull:P hihi!

Min förkylning har inte gett med sig än, och jag hatar det för jag vill iväg och träna, men inte så bra att träna när man är snorig och hostig..kommer aldrig hinna gå ner några kilon till turkiet juh:(
menmen, sånt är livet! tyvärr...

Jag har lust att baka raberberpaj, och jag ska göra det..men jag kommer aldrig iväg till affären för att handla rabarber juh:P hehe..
Bra att först skriva att man vill gå ner i vikt och sen att man vill ha rabarberpaj:P haha..

Måste åka och storhandla med..usch de kommer bli en vääldigt dyr månad denna sköna maj som kommer!
men jag får förmodligen dubbla löner i maj så:P hehe, naajs=)
Med tanke på att det som jag jobbar nu i april får jag juh i maj, det är juh så när man går på timanställning, och sen om jag får månadslön nu från maj, så kommer juh den lönen för det som jag jobbar i maj, även i maj!
Så blir dubbelt upp, kan juh va najs när man kommer hem från turkiet:P haha!

Hmm..det var något jag hade tänkt att skriva..men kommer verkligen inte på vad det var:/ så jobbigt!
menmen..
Nu ska jag väl försöka ta migi kragen och åka och köpa rabarber, jobbigt ord att stava till:P tihii..

men ha de så bra!
Pussåkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0