GULDET ÄR I JÖNKÖPING!

JAAAA!!!!!!!!!!!!!
Alltså det är helt sjukt, jag har knappt fattat de än vad det är som hänt!
Men vi tar det från början!
Efter en dag med Fien, fram och tillbaka ill Branten ett antal gånger:P haha..
Även shopping och pizza på a6, mycket trevligt!
Lämnade av Fien hos Peter uppe vid North banks, tjötade lite med Box, jag åkte sedan vidare till syrran för lite fika.
hem till mamma å pappa för att fixa iordning sig och ta en cider.
Sen bart  de av till bussen som tog mig till Juneporten, där fick ja vänta på Sara, och vi gick in på O'learys, där va de full fart=)
Stämningen var på topp! Tog en cider, en rosa pantern, och kvällens drink..
Träffade Maria Lindén=) Roligt värre, träffade även min granne Martin och hans brandmans kompis=)
Lite oväntat men mycket trevligt det med, de tyckte visst att jag luktade gott..haha, kan bara skratta åt va roliga de va!
När det blev förlängning i matchen så var ja äckligt nervös, kollade inte mycket på förlängningen kan ja juh säga, stod å försökte lugna nerverna med min drink, men gick inte så bra, men när ja tittade upp en gång så sitter pucken i målet! FY FAN VA JAG SKREK Å DANSADE OCH GRÄT DÅ!!! alltså det var helt sjukt, alltså den känslan som sköljde över mig går inte att beskriva, tårarna bara sprutade, konstigt att man kan bli sån av en match, för ett guld! haha, jaa konstigt men sant!

Sedan var det bara ut på stan och röjja, fast om jag ska va ärlig så tycker jag inte att de va så jättemycket tryck ändå..kände mest för att åka hem och lägga mig och sova, men jag kunde inte med det.
Men vid tre låg jag hemma i min säng, då hade jag var vaken i 21 timmar, men skulle bli yttligare en timme eftersom jag inte kunde sova då jag låg och skakade för att jag hade vart så kall under kvällen, alltså jag skakade nått så äckligt mycket, jag var nästan rädd..
men gick upp på toa, tänkte att de kanske skulle hjälpa om man fick röra sig lite, men njaa..så tillslut hade jag på mig nattlinne (jäääättestor t-shirtaktig sak) mina mysbyxor, och min tjocka goa luvtröja och täcke och en filt över de, då kunde jag slappna av lite och tillslut så somnade jag och sov rätt gott fram till 9.20 cirka..då hade jag sovit i 5 timmar, men kände att jag inte kunde lägga mig och somna om eftersom klockan ändå vart rätt mycket..
Så gick upp å käkade frukost med mamma å pappa, duschade och sen åkte vi upp till a6, skulle lämna tillbaka min klänning jag köpte igår och mamma å pappa skulle betala sin resa.
Jag mådde inte alls bra på a6, men vi satte oss och fikade en baugette och en cola, colan väckte mig till liv, lite iaf! sen handlade vi lite mat å sådär, och åkte hem och lagade mat..då kom Daniel och Mikael och käkade, de hade vart på biltema och så fikade vi lite och åkte upp till ikea en sväng. Köpte persienner, så bra de blev=)

Daniel och Mikael har åkt hem, jag blev lite ledsen och sur, så åkte en sväng, vet inte hur jag lyckades men helt plötsligt var ja i Bankeryd, öhh! Hur lyckades jag med de? måste ha åkt nån bakväg på nått sätt..haha..men skönt att va ute å åka lite iaf..
Och nu sitter jag här framför datan hos pappa..mamma jobbar..och jag har skittråkigt, funderar på om jag ska åka hem, lutar nog mot de, har inget att göra hemma, men har inget att göra här heller så!
Kan juh alltid leka med katten eller nått..

Men gårdagen, va helt underbar!
Både på dagen och på kvällen och natten!
Ögonen fylls med tårar varje gång jag tänker på det eller ser något som har med det att göra, som sagt, det är konstigt hur känslosam man blir bara för ett guld!
Men vi har väntat på det så otroligt länge! Och nu är det äntligen hemma där det ska vara!
HV71 var bäst i serien, och så även i slutspelet, så det var inte mer än rätt att de fick vinna, okej jag måste medge att de va lite tråkigt att de vann på bortaplan, skulle juh vart roligare på hemmaplan, men då skulle de vart på sönda, imon alltså, vilket skulle vart tråkigt, igår var alla ute eftersom det var fredag, och det blev lätt årets fest för hela jönköping och många därtill=) Så jag är glad att de vann..de spelade för att vinna eller inte förlora igår, alltså de skulle juh haft en chans till om de skulle förlorat igår, så då förlorade de juh ändå inte..om ni förstår vad jag menar!
Men nee..nu ska jag nog styra kosan hemmåt!

Just det!
Kalas här på Tokarp för mig och mamma den 31 maj på dagen, exotisk planka bjuds det på!
Säg till om du vill komma=)
Och om det är någon som vill följa med mig ut på krogen på kvällen så går det mycket bra=)

Pussåkram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0